KARAMBA I KARAMBITA

VOZILI SMO Audi Q5 Po svemu jednak modelu Q7 samo broj manji

Druga generacija Q5 impresionira tehnološkom evolucijom, jer lakša je za 90 kilograma, ima dvije izvedbe quattro pogona, zračni ovjes, virtualni kokpit, sigurnosne sustave na korak do autonomne vožnje… A uobičajeno superiorna izrada ovaj put nosi etiketu Made in Mexico
 Audi

Na prve vožnje novog Audija Q5 otputovali smo - u Meksiko! Nekoliko je dobrih razloga za odlazak u tu zanimljivu i egzotičnu zemlju, a najvažniji jest selidba proizvodnje druge generacije Q5 u Audijevu tvornicu u San José Chiapa, 80 kilometara od Mexico Cityja. Audi je s njom postao nova karika u nizu od 23 velike tvornice automobila u zemlji kaktusa, sombrera i tekile. I ne trebate biti sumnjičavi prema radnoj kulturi amigosa - prošli su dobar dril usvajanja njemačke radne kulture.

Foto: Audi

A novi Q5 uživo izgleda kako bi drukčije do - Audijevski samouvjereno, sprijeda kao smanjeni Q7, a straga kao redizajnirani prvi Q5. I ne smeta što se na prvu čini kao još jedan u nizu “istih novih Audija”. Premda nije baš tako, jer premda sličnost nije upitna, svaka površina je u detaljima nova. Pritom su lako vidljive falde na poklopcu motora i bokovima, kao na novom A5 Coupéu, važan detalj koji mu daje statusnu finoću i dašak sportskog dojma. A premda dimenzije (466 x 189 x 166 cm) i osovinski razmak posebno razvijene platforme (282 cm) nisu bitno veći nego dosad, tek za jedan do dva centimetra, četvrtastija konstitucija karoserije pokazuje svoje prednosti i Q5 pruža više mjesta od očekivanog.

Kladimo se da će i za uređenje unutrašnjosti mnogi reći - sve je skoro isto kao u ostalim Audijima. Nije daleko od istine, ali s obzirom na to da je i najmanji detalj izveden savršeno, na to se ne obaziremo. Finoća materijala i perfekcija kao stijena čvrste izrade svakom daljnjom minutom boravka samo učvršćuju dojam da sjedimo u vrhunski napravljenom primjerku ove klase, mjerkajući pritom i virtualni kokpit s nekoliko informacijskih konfiguracija stanja auta, navigacije, rada brojnih sigurnosnih sustava čija je efikasnost samo na korak do autonomne vožnje… Kruna su pritom fantastičan, koncertni zvuk iz hi-fi uređaja Bang & Olufsen i hi-tech multimedijski i navigacijski sustav. Sve je, dakle, napravljeno tip-top...

Prvi kilometri prašnjavim lokalnim meksičkim makadamskim putevima između impozantnih kaktusa, a onda i tamošnjim jako dobrim asfaltnim cestama, otkrivaju da je Q5 i u segmentu vožnje postao krupnija zvjerka. Bez obzira koju kombinaciju motora, mjenjača, pogona i ovjesa imali u rukama, osjećaj profinjenosti, snage i udobnosti prožima se u svakoj od njih. Premda, jasno je da su priča za sebe grizlijevski jak dizelaš 3.0 TDI V6 (286 KS), kao i žustri i profinjeni benzinski četverocilindraš 2.0 TFSI (252 KS). Benzinac pritom i sjajno zvuči, okretaje kao od šale diže u sportske visine, pa je šteta što će hrvatskim kupcima cijepljenim na dizelaše, prolaziti ispod radara.

Manji dizelski motori 2.0 TDI (150, 163 i 190 KS) bit će, pak, sasvim dostojanstveni u ulozi nositelja prodaje. Ali, dovoljno su jaki, toliko da smo i s njima najčešće bili brži nego što je u većini slučajeva uopće bilo potrebno. Frapantna je, međutim, lakoća vožnje bez obzira je li podloga rahla ili asfaltna, za što zasluge idu i smanjenju mase do 90 kilograma (osnovna verzija teži oko 1700), novoj koncepciji 4x4 pogona i novoj konstrukciji multilink ovjesa u pet veza. Novost je i što se klasičan stalni pogon quattro sa središnjim diferencijalom Torsen sad isporučuje samo uz dizelski V6 motor.

Četverocilindraši, pak, imaju novu tehnologiju 4x4 pogona nazvanu ultra quattro, u kojem osnovni pogon funkcionira kao prednji, a stražnja osovina ulazi proaktivno u pogon, u situacijama kad je to stvarno potrebno. Sustav umjesto lamela koristi dvije spojke s elektromotorima i pokazuje potpunu odlučnost u prenošenju snage poput klasičnog quattra, ali donosi uštede u težini i potrošnji (0,3 litre). Oštrijem stilu vožnje bolje će od standardnog odgovarati odabir sportski podešenog ovjesa, a posebno doplata za aktivni rad novog elektromehaničkog volana, čija izravnost se mijenja u skladu s brzinom vožnje i kutom skretanja. Funkcionira sjajno!

Tu je naravno i sad već uobičajeni sustav Audi Drive Select sa sedam pretprogramiranih načina rada motora, ovjesa, upravljača i mjenjača. Prava poslastica je, međutim, preuzeta iz Q7: automatski prilagodljiv zračni ovjes sa pet podesivih visina karoserije, ovisno o brzini i podlozi kojima se vozi. Pri jurnjavi autocestom, primjerice, karoserija se spušta dva centimetra ispod standardne razine, a rezultat je limuzinski osjećaj sigurnosti i ležanja uz manju potrošnju. Na prašnjavim puteljcima, pak, punim skrivenih hupsera i presahlih vododerina, u programu Allroad digli smo karoseriju za punih šest centimetara iznad standardne i dobili terenski vrlo upotrebljiv SUV. Cool Audi iz Meksika!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 12:04