Volkswagen je slijedio niz drugih zapadnih proizvođača automobila i službeno se povukao s ruskog tržišta, prodavši sve dionice svojih ruskih podružnica, kao i svoje velike tvornice.
Njemački proizvođač automobila tako je sklopio ugovor s moskovskom kompanijom pod imenom Avilon. Službena prodajna cijena nije objavljena, ali izvješćuje se da je Avilon platio približno 125 milijuna eura za kupnju VW-ovog ruskog pogona i njegove tvornice u zapadnom gradu Kaluga koja ima dovoljno kapaciteta za proizvodnju 225.000 vozila.
Dok je Volkswagen objavio samo vrlo kratko priopćenje za javnost o ugovoru, napominje da su ga odobrila ruska državna tijela te da također uključuje strukturu uvoznika (distribucija i postprodajno poslovanje), kao i aktivnosti skladištenja i financijskih usluga sa svim povezanim zaposlenicima.
New York Times izvještava da je Volkswagen potrošio 774 milijuna eura za izgradnju tvornice u Kalugi i da je otvorena 2007. prije nego što je dosegla punu proizvodnju 2009. VW je prestao s radom na lokaciji ubrzo nakon ruske invazije na Ukrajinu u veljači 2022. 4000 zaposlenika u tvornici su od tada ostali na platnom spisku dok su čekali informacije o budućnosti tvrtke u Rusiji.
Prema nekim stručnjacima iz industrije, mnoge su velike tvrtke čekale nekoliko mjeseci prije nego što su se odlučile povući iz Rusije s obzirom na to da su mnoge od njih desetljećima gradile opskrbne lance diljem zemlje.
Proizvođači automobila koji posluju u Rusiji zapošljavali su 300.000 ljudi 2021., kao i 3,5 milijuna u povezanim industrijama. Od eskalacije sukoba u zemlji s Ukrajinom, lokalna proizvodnja automobila pala je za 77 posto, a mnogi veliki proizvođači automobila potpuno su se povukli s tržišta.
Nije jasno uključuje li Volkswagenov ugovor s Avilonom klauzulu koja bi mu omogućila povratak u Rusiju. Renault je prošle godine postigao dogovor o prodaji svojih 68% udjela u ruskom proizvođaču automobila AvtoVAZ za samo 1 rublju, ali sporazum uključuje opciju nastavka poslovanja u budućnosti ako to odluči.
Međutim, sva je prilika kako od toga neće biti ništa. Zapadne marke se idućih desetljeća neće vratiti i ulagati u Rusiju, gdje već snažno ulaze kineski proizvođači i zauzimaju njihova mjesta. Kao i zato što prema mnogim prognozama slijedi bipolarna dugogodišnja podjela svijeta na istok i zapad, pa što je bilo, bilo je...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....