Borba s novom stopom poreza izazvala je pravi kaos među zastupnicima koji na sve načine pokušavaju zadržati stare cijene. I dok je većina automobila u prosjeku poskupjela dva posto, pojedini zastupnici ipak su uspjeli pronaći način za izbjegavanje povećanja cijene. Konkretno, razliku od dva posto zanemarili su u Nissanu koji u ožujku zadržava akcijske cijene svih modela, a to je učinio i Citroën za seriju Medveščak. Ljubitelji ta dva brenda među rijetkima su kojih se nove porezne mjere izravno ne dotiču.
Povoljnija zvijezda
Zanimljiv primjer stiže iz Eurolinea gdje su, usprkos povećanju PDV-a, smanjili cijene svojih modela. Ipak, pojam “smanjili” treba uzeti s rezervom budući da se radi o njihovoj odluci o promjeni u paketima opreme. Kako bi ublažio poreznu presiju, domaći zastupnik Mercedesovih modela odlučio se na zadržavanje ili smanjenje cijena, čak i po cijenu uštede na opremi.
Mazda je novu stopu poreza dočekala s povećanjem cijena koje su zaokružene, a pojedini su modeli dodatno poskupjeli zbog tečajnih razlika koje su se dosad ignorirale. Zastupnik Fiatovih automobila također se prilagodio novoj situaciji, a premda nije direktno vezan uz novu stopu PDV-a, novi će Punto biti povoljniji od starog za 5000 kuna.
Manji i štedljiviji modeli
Iako su se svi preko noći prilagodili novim uvjetima, jasno je da zastupnici još uvijek traže razne načine da ublaže nove cijene, izazvane poreznim utezima. Davanja za nove automobile, koja su među najvećima u Europi, očito će izazvati negativnu reakciju tržišta. Jedan od načina ublažavanja loše reakcije trebaju biti beneficije na kupnju modela koji emitiraju manje štetnih plinova. Hrvatski će kupci, prema svemu sudeći, pogled skrenuti prema manjim, štedljivijim i čišćim automobilima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....