Mađarska posada Antal Kovacs i Gergely Istovics u Hyundaiju i20 N Rally 2 upisala se na dugu listu pobjednika legendarnog relija koji je kroz skoro 50 godina postojanja stvorio mnoge generacije vozača.
Iza sebe su sa zaostatkom od 29 sekundi ostavili sedmerostrukog pobjednika Delte Juraja Šebalja i njegovog suvozača Marijana Stublića u Toyoti Yaris GR te trećeplasirane Slovence Darka Peljhana i Mateja Čara u VW Polu RN 4.
Nakon svečanog proglašenja po prvi puta održanog podno tribina Dinamovog stadiona porazgovarali smo s Vladimirom Golubom, prvim čovjekom AK Delta, kluba koji organizatorski potpisuje ovaj reli.
Jeste li zadovoljni s ovogodišnjom Deltom?
- Samo djelomično. Ovogodišnje izdanje Delte bilo je skromnije nego što bi trebalo biti, jer ipak se radi o najstarijem reliju u Hrvatskoj koji se organizira od 1974. Želja nam je jubilarnoj pedesetoj Delti vratiti stari sjaj. To nije nemoguća misija, jer smo organizacijom Quattro River relija prije samo dva mjeseca dokazali da se uz adekvatno financiranje može napraviti iznimno poticajna atmosfera.
Dva velika relija događaju se u razmaku od dva mjeseca. Je li uopće moguće organizirati oba na vrhunskom nivou?
- Naš klub ima kvalitetan kadar što se sportskog dijela tiče. To je zdrava mješavina godina, iskustva, mladosti i poleta. Osim toga, tu je i dobra suradnja s ostalim klubovima koji pomažu poput AK Delta Sport i AK Zanatlija, velika pomoć stiže i od Zagrebačkog auto saveza. Vrlo smo aktivni.
U organizatorskom dijelu osim dva spomenuta relija odradili smo u međuvremenu i službena testiranja WRC timova. Iduća velika utrka je već za dva tjedna, to je tradicionalna brdska utrka na Sljemenu.
Sve to zvuči kao dobar sportski biznis. Je li i profitabilan?
- Nažalost, sve to nije dovoljno! Bez podrške sponzora i raznih institucija ovakvi klubovi ne bi mogli opstati. Usto stalno pronalazimo nove načine financiranja, pa se bavimo i drugim sportovima kroz našu službu koja mjeri vrijeme svugdje gdje postoji takva potreba, bez obzira o kojem se sportu radi.
S obzirom na vaše bogato iskustvo, vidite li kako se situacija može poboljšati?
- Da ne vidimo priliku za svjetliju budućnost time se ne bismo niti bavili. Rješenja postoje, recimo odnosi s medijima tu su iznimno važni jer bez odjeka i informacija o zbivanjima u auto sportu teško se može doći do većeg interesa publike, sponzora pa i natjecatelja. Posebno želim naglasiti kako se velika promjena dogodila dolaskom WRC utrke u Hrvatsku. Interes za auto sport se osjetno povećao zahvaljujući sedmogodišnjem mukotrpnom radu Šaškina, Frčka i njihovog tima suradnika.
A što je s novom generacijom vozača?
- Ima ih, ali nedovoljno, što je s jedne strane i logično. Kompleksan je to problem, utrke su skup sport, a kod nas je propala i baza. Karting kao svojevrsni inkubator mladih vozača je spao na niske grane iz raznih razloga, no glavni su svakako nedostatak staza i karting škola.
Vratimo se još malo na Deltu. Obećali ste stari sjaj, kako ćete to postići i znači li to povratak legendarnih brzinskih ispita Sljeme i Budinjak?
- Tek smo započeli s pripremama pa ne bih sad otkrivao baš sve adute. Svakako ćemo razgovarati s gradskim i županijskim vlastima i nadamo se pozitivnom ishodu. Teški i dugi brzinski ispiti oduvijek su bili zaštitni znak Delte, a ove godine trasiranje su dodatno otežavali cestarski radovi posvuda.
Srećom, naš Mato Šebalj je najveći poznavatelj tog dijela posla. Ove godine posebno se pomučio radi radova, no morali smo radi toga uvesti 1500 metara makadama što je dio vozača oduševilo, drugi su negodovali, ali generalno su na cilju svi izrazili zadovoljstvo konfiguracijom Delta relija.
Iza vas su dvije godine na poziciji predsjednika AK Delta, u svojoj dugoj karijeri osnivali ste i predsjedali u još dva kluba, bili ste i dugogodišnji aktivni vozač. Što vas još uvijek motivira?
- Najvažnija je ljubav prema ovom sportu. Ja sam prošao sve, bio sam vozač, predsjednik klubova, voditelj tima, sponzor utrka i organizator natjecanja, pokretač uspješnog Focus kupa... Može se reći da sam zatvorio kompletan krug.
Koristi li krovna organizacija HAKS to vaše dragocjeno znanje i iskustvo?
- Ne, upravo suprotno. Odnosi između krovne organizacije i jednog dijela klubova su vrlo zategnuti. Postojeće vodstvo HAKS-a se maćehinski odnosi prema klubovima koji nisu na listi njihovih glasača, tako da imamo samo probleme i nikakvu pomoć.
Mislite li da se ta situacija može preokrenuti za dobrobit auto sporta u Hrvatskoj?
- Mi smo uvijek spremni za suradnju i pregovore o boljitku sporta, ali ta spremnost mora biti obostrana. Teško se dogovarati s ljudima koji nisu potekli iz auto sporta i nedostaje im to iskustveno razumijevanje. Naravno, unutar strukture HAKS-a postoje i vrlo kvalitetni ljudi pa znamo da je dobra suradnja itekako moguća.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....