HAKERSKI NAPADI

Veliki problem za autonomna vozila: Običan laser zasljepljuje radar i ‘briše‘ pješake

Laseri upereni prema lidarskim sustavu mogu stvoriti mrtvi kut ispred vozila, dovoljno velik da potpuno sakrije pješake u pokretu
 Science X/Youtube/Screenshot

Za prepoznavanje okoline, autonomna vozila obično koriste lidar, rotirajući radarski uređaj koji djeluje poput svojevrsnih ‘očiju automobila‘. Lidar naime, pruža stalne informacije o udaljenosti objekata tako da automobil može odlučiti koje radnje je sigurno poduzeti.

No, prema nedavno objavljenom istraživanju, ispada da je ‘oči automobila‘ moguće prevariti.

Naime, obični laseri upereni prema lidarskim sustavu mogu stvoriti mrtvi kut ispred vozila, dovoljno velik da potpuno sakrije pješake, ali i druge predmete u pokretu. U tom trenutku, auto misli da je cesta sigurna za nastavak kretanja te tako može ugroziti sve što se nalazi u mrtvoj točki napada.

Takav ‘napad‘ naime, navodi lidar senzore da brišu podatke o preprekama.

Ranjivost samovozećih automobila otkrili su stručnjaci sa Sveučilišta u Floridi i Michiganu te Sveučilišta za elektro-komunikacije u Japanu, a upravo će oni predložiti nadogradnje koje bi mogle eliminirati ovu slabost.

"Našim laserom oponašali smo refleksije lidara kako bi senzor umanjio refleksije koje dolaze od pravih prepreka", rekla je Sara Rampazzi, profesorica s Fakulteta koja je vodila studiju. "Lidar je primao podatke od prave prepreke, ali se podaci automatski odbacuju jer senzor percipira samo naše lažne odraze.

Radi se o sinkronizaciji lasera s lidar uređajem. Podaci koji su vam potrebni obično su javno dostupni od proizvođača. Na ovaj način pokazujemo da aktualne obrambene strategije nisu dovoljne i predlažemo izmjene koje bi trebale riješiti ovu slabost."

Znanstvenici su demonstrirali napad na vozila u pokretu s napadačem uz rub ceste. Ali u teoriji, s boljom opremom to bi se moglo postići i s veće udaljenosti.

Sva potrebna tehnologija prilično je jednostavna, ali laser mora biti savršeno tempiran prema lidarskom senzoru, a vozila u pokretu moraju se pažljivo pratiti kako bi laser ‘ciljao‘ u pravom smjeru.

Nalazi i prijedlozi znanstvenika bit će predstavljeni na USENIX sigurnosnom simpoziju iduće godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 23:40