Za dva tjedna, 9. studenog, napokon bi trebali saznati kako će izgledati konačna verzija Euro 7 standarda koji regulira ekološke norme ispušnih plinova.
Prema dosadašnjim informacijama, zakonska regulativa trebala je biti radikalno izmjenjena i osjetno rigoroznija u odnosu na aktualnu, no prema friškim dokumentima koje je dobio Politico, moguć je i veliki preokret.
Prema tom dokumentu, odnosno nacrtu zakona, Europska komisija vjerojatno neće zahtjevati dramatično smanjenje onečišćenja koje emitiraju automobili.
Kako navodi Politico, komisija je raspravljala o trenutnim geopolitičkim i gospodarskim okolnostima, ali i inflaciji:
‘Euro 7 može staviti neviđeni pritisak na lanac opskrbe automobilske industrije i smanjiti pristupačnost za potrošače. Zbog toga idemo na ‘minimiziranje‘ troškova povezanih s razvijanjem čišće tehnologije motora. Promjene bi trebale biti minimalne‘.
Takav rasplet bio bi velika pobjeda za automobilsku industriju, odnosno proizvođače, koji neće biti prisiljeni na velika ulaganja za smanjenje zagađenja u sljedećoj generaciji motora s unutarnjim izgaranjem.
Ionako se radi motorima koji bi se trebali ukinuti do 2035. godine.
Na istom tragu je i izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares koji je prije par dana rekao da EU7 treba u potpunosti izbaciti. Zašto? Tako da proizvođači automobila mogu pametnije trošiti novac negdje drugdje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....