SVJETSKA PREMIJERA

UŽIVO: Audi predstavio prvi potpuno električni RS model koji raspolaže s 598 KS!

Električne jurilice pokreću dva elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini, RS razvija 598 KS i 830 Nm, a GT 476 KS i 630 Nm

Audi je predstavljanjem novog, potpuno električnog modela proširio svoju lepezu električnih automobila. Dugoočekivani sedan sa značkom Audija svoje prvo predstavljanje imao je na Los Angeles Auto Showu još 2018. u konceptnom izdanju dok je prošle jeseni predstavljen i prototip.

Danas su predstavljena dva modela, RS e-tron GT i e-tron GT, i to u konačnom, serijskom obliku. Posebnim dizajnom e-tron GT-a Audi je povećao aerodinamičnost i smanjio otpor zraka, a veliki kotači i nisko težište garantiraju vrhunsku upravljivost i stabilnost, posebno prilikom nizanja zavoja.

image
Foto: Audi

Vanjske proporcije su impresivne, dužina e-tron GT-a je 4,99 m, širina 1,96 m dok je visina samo 1,41 metar. Prtljažnik nudi respektabilan obujam od 405 litara. Unutrašnjost automobila slična je ostalim luksuznim modelima iz Audija, a posebnost GT-a je paket unutrašnjosti bez kože napravljenim isključivo od recikliranih materijala.

image
Foto: Audi

Oba modela pokreću dva elektromotora postavljena na prednju i stražnju osovinu. Izlazna snaga ovisi o modelu, jači RS model razvija 598 KS i 830 Nm okretnog momenta, dok slabiji model e-tron GT-a razvija 476 KS i 630 Nm.

image
Foto: Audi

U oba slučaja snaga se prenosi na podlogu putem sva četiri kotača.

Sukladno izlaznoj snazi kreću se i ubrzanja, pa tako jači RS model stotku hvata za svega 3,3 sekunde dok je slabijem modelu potrebno sekundu duže. Brzine su elektronski ograničene na 240 km/h (slabiji model), odnosno 250 km/h (RS).

image
Foto: Audi

Za pohranu energije zadužena je litij-ionska baterija kapaciteta 86 kWh koja se sastoji od 33 modula. Obzirom na kapacitet baterije i napredne sustave rekuperacije energije kod kočenja, Audi e-tron bi, prema WLTP testu, trebao prijeći 488 kilometara s jednim punjenjem. Novost je i sustav brzog punjenja koji GT-u za samo pet minuta omogućuje doseg od 100 kilometara.

image
Foto: Audi

Paketi dodatne opreme su impresivni. Može se modificirati i personalizirati sve, od unutrašnjosti do ovjesa, pa tako Audi e-tron GT serijski dolazi s zračnim ovjesom i blokadom stražnjeg diferencijala, a može se dodati i sustav dinamičnog upravljanja svim kotačima. Dodatna oprema još uključuje keramičke kočnice s ojačanjem od karbonskih vlakana.

image
Foto: Audi

Cijene još nisu poznate, no prvi primjerci u salone stižu već na proljeće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:39