Prema posljednjem istraživanju Europske kampanje za promet i okoliš (T&E), prosječni električni kombi u Europskoj je uniji 25% jeftiniji tijekom svog životnog vijeka od dizelske alternative, unatoč mnogo većim početnim troškovima EV-a.
Prema istraživanju 745 tvrtki koje posjeduju kombije u Europskoj uniji, 84% ispitanika bi razmotrilo korištenje električne energije, 36% već posjeduje jedan komercijalni električni kombi, 32% planira kupiti jedan ove godine, a 16% razmatra kupnju u sljedećih pet godina.
T&E je rekao da niži operativni troškovi i rastući interes za električnu energiju podupiru razloge za snažnije smanjenje emisije CO2 na dizelskim kombijima. U studiji koja je obuhvatila šest zemalja (Francusku, Njemačku, Italiju, Poljsku, Španjolsku i Ujedinjeno Kraljevstvo), koje čine 76% tržišta kombija EU, T&E je došao do zaključka da električni kombi košta 0,15 eura (1,13 kuna) po kilometru, u odnosu na 0,2 eura za dizelsku alternativu (1,51 kuna).
Isključujući državne subvencije, T&E je otkrio da su još uvijek jeftiniji u pet zemalja, dok su u Njemačkoj tekući troškovi bili isti. Nabavna cijena električnog kombija je 40% do 55% viša nego za dizelski model, rekao je T&E. Taj dodatni početni trošak je prepreka tvrtkama da prijeđu na električne modele, iako "ukupni troškovi posjedovanja", uključujući troškove goriva, godinama padaju.
Samo 3% prodanih kombija u EU prošle godine bilo je potpuno električno, u usporedbi s 9% osobnih automobila koji se suočavaju sa strožim standardima emisija CO2. Europska komisija je predložila da svi novi kombiji imaju nultu emisiju do 2035. godine, no prema T&E-u, Europski parlament i države članice EU-a moraju "isporučiti jače ciljeve kako bi ubrzali prihvaćanje e-kombija u 2020-im i ranim 2030-im".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....