Treća generacija Volkswagen Touarega na tržištu je od 2018., pa se može reći da je ovogodišnji redizajn u nekim automobilističkim okvirima stigao prilično kasno.
No, nije da su u Wolfsburgu sjedili skrštenih ruku, mogli smo primijetiti u Norveškoj, gdje smo dobili priliku iz prve ruke vidjeti kakve sve to novosti nudi gorostasni njemački SUV smješten na platformu MLB Evo, na kojoj se, između ostalih, kotrljaju i Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Lamborghini Urus.
Novi izgled, vidjeli smo već na parkiralištu zrakoplovne luke u Moldeu, dobio je prednji dio, s robusnom maskom hladnjaka i novim sustavom rasvjete – osvijetljena je središnja vodoravna traka na prednjoj masci, kao i znak Volkswagena na stražnjem dijelu.
Ovo rješenje moglo je otići u smjeru teškog kiča, no u praksi Touareg ima zgodan, prilično decentan svjetlosni potpis. Osim toga, osvijetljena značka je i dobra fora, koju će zasigurno obožavati mlađi vozači. I oni koji se tako osjećaju.
Promjene je doživjela i statusna unutrašnjost, koja sad serijski donosi Innovision Cockpit. Iza tog naziva krije se spoj ogromne digitalne instrumentne ploče dijagonale 30,5 cm i napredne multimedije Discover Pro Max sa središnjim zaslonom dijagonale čak 38,1 cm, sljubljenih u jedinstveni digitalni krajolik ispred vozača i putnika.
Osim toga, vrata su ispunjena novim pjenastim materijalom za bolju izolaciju, a obloge središnje konzole sad su mekše kako ne bi žuljale osjetljiva koljena.
Razveselilo nas je što i nakon redizajna u ponudi ostaju dizelaši 3.0 TDI u V6 izvedbama s 231 KS i 286 KS, te benzinac 3.0 TSI V6 od 340 KS, uvijek upareni s 8-stupanjskom automatikom Tiptronic, no prvo smo sjeli u moćni Touareg R, papreni plug-in hibrid čiji spoj benzinca i elektromotora od 100 kW nudi sistemsku snagu od brutalnih 462 KS i 700 Nm.
Već spoznaja, međutim, da je njemački SUV u ovom elektrificiranom izdanju spreman stotku dohvatiti za kratkih 5,1 sekundi i pojuriti sve do elektronski ograničenih 250 km/h, izazvala nam je laganu jezu.
U Norveškoj, naime, nema šale s policijom, pa bi jurnjava oko Moldea, gdje se najizdašnije ograničenje penje na svega 80 km/h, bio loš potez. Zato nismo pretjerali s pritiskom na papučicu gasa, no svejedno smo mogli svjedočiti lijepo uglazbljenoj suradnji turbobenzinca V6 i elektromotora smještenih ispod prednjeg poklopca, ali i litij-ionske baterije od 17,9 kWh ugrađene u donji dio prtljažnika od izdašnih 655 litara.
Nismo mogli u cijelosti iskoristiti to što se Touareg R eHybrid do 135 km/h može voziti isključivo na struju, no zato smo prošli gotovo pedeset kilometara u EV programu, bez potrošene kapi benzina i na odredište na obali Atlantika, udaljeno nešto manje od 100 kilometara, stigli s nestvarnim prosjekom od 2,5 litre. Što se događa kad se baterija isprazni? U Norveškoj, ponovno zbog rigoroznih ograničenja brzine, ništa strašno. Istim putem nazad, bez pomoći struje, potrošnja je porasla na prihvatljivih 8,5 litara.
Na ruti izvan asfalta, na koju smo pošli sa snažnim, ali u vožnji gotovo nečujnim dizelašem od 282 KS, mogli smo se uvjeriti da stalni pogon 4x4 radi dobar posao. Kao i da novi sustav hidrauličkih amortizera osigurava poboljšanu udobnost, optimizira akustiku i bolju preciznost upravljanja.
Zanimljivom se pokazao i senzor opterećenja krova, koji u slučaju prijevoza krovne kutije signalizira elektronici kako bi ona prilagodila svoje parametre novoj situaciji, a Touareg i dalje briljirao u vožnji.
Vožnja kroz dugačke tunele koji u Norveškoj nemaju betonsku oplatu i prilično su loše osvijetljeni, pružala nam je priliku da isprobamo nova matrična svjetla visoke razlučivosti IQ.Light koja naoružana s čak 19.216 dioda prema riječima stručnjaka iz Volkswagena osvjetljavaju cestu kao niti jedna prije njih.
To, naravno, nismo uspjeli provjeriti, no činjenica da se našim ulaskom trostruka prednja svjetla pretvorila beživotnu crnu rupu u sasvim ugodnu tunelsku cijev. Osvježeni Touareg već se nalazi u ponudi na našem tržištu, a košta od 92.175 eura (dizelaš sa 286 KS).
Ukratko
Jedna od glavnih novosti na redizajniranom Touaregu su superučinkovita matrična svjetla visoke razlučivosti IQ.Light, koja naoružana sa čak 19.216 dioda pretvaraju noć u dan
U ponudi ostaju dizelaši V6 sa 231 KS i 286 KS, te benzinac V6 od 340 KS, ali pažnju posebno privlači plug-in hibridni R sa 462 KS i 700 Nm
Ispred vozača sada se serijski nalazi Innovision Cockpit, spoj ogromne digitalne instrumentne ploče dijagonale 30,5 i napredne multimedije sa zaslonom dijagonale čak 38,1 cm
Vozaču je na raspolaganju čak sedam programa vožnje (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Offroad i Snow), a uz sve ponuđene motore dobiva se izvrsna, strelovita 8-stupanjska automatika
Na stražnjim sjedalima nudi se prostranost dostojna predsjednika. Nove pjenaste ispune u vratima osiguravaju vrhunsku izolaciju, koja doprinosi prestižnom dojmu
Rigorozna ograničenja brzine u Norveškoj nisu nam dozvolila da iskoristimo sve što pruža motorizacija Touarega, no dalo se naslutiti kakvim potencijalom raspolaže
Osvijetljena stražnja značka zgodna je ideja i jedan od znakova prepoznavanja novog Touarega, koji se vozi odlično zahvaljujući doradama na zračnom ovjesu, serijskom u plug-in izvedbi R
Prednja svjetla donose i reflektore s dinamičkom funkcijom u zavojima. Senzor krovnog opterećenja, koji pomaže pri vožnji s krovnom kutijom, zgodna je novost
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....