TRŽIŠTE AUTOMOBILA

U najlošijem kolovozu desetljeća prodano svega 2663 automobila

Teško će se do kraja 2010. godine doseći 40.000 prodanih automobila, što nikako ne sluti na dobro

Pad prodaje automobila nastavio se i u kolovozu te se čini da najgore tek predstoji. Prema rezultatima redovitog mjesečnog istraživanja agencije Promocija plus prodano je samo 2663 novih automobila, što je najgori rezultat u kolovozu u proteklih deset godina, te nakon tradicionalno lošeg siječnja, najgori mjesečni rezultat u ovoj godini.

Slaba premium prodaja

Podjednako je loš i obračun za prvih osam mjeseci ove godine, jer je prodano 26.064 novih automobila, što je pad za više od dvadeset posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. A kad se uspoređuje s dosad rekordnom 2008. godinom, pad iznosi više od 70 posto.

U kolovozu je najbolju prodaju, po već ustaljenoj tradiciji, ostvario Opel, sa 380 prodanih primjeraka, a na drugo se mjesto po prvi put probio Ford, sa 254, a na trećem je Renault (222). Slijede Chevrolet (215), Peugeot (214), Volkswagen (196), Hyundai (150), Škoda (116), Citroën (111) i Kia (98). S tim rezultatima nitko ne može biti zadovoljan. Najveći ceh platili su japanski i talijanski proizvođači.

Mazda je tek na 12. mjestu, sa 81 prodanim primjerkom, Toyota 13. sa 73, Suzuki 14 sa 69, a Honda je prodala svega 38 modela. Ne ide dobro ni najjeftinijim modelima, premda 95 prodanih Dacija (ukupno 11. mjesto) u ovoj situaciji ne izgleda loše. Vrlo slaba prodaja je i među elitnim autima - prvi je Mercedes-Benz sa 55, drugi BMW sa 47 i treći Audi sa 33 prodana primjerka.

Brojke s kraja 90-ih

Po prodaji u prvih osam mjeseci ove godine, tržište automobila u Hrvatskoj vratilo se na brojke s kraja 90-ih, što zasigurno ne sluti na dobro. Do kraja godine teško će se doseći brojka od 40.000 prodanih automobila, što su početkom godine bile pesimističke prognoze. Nastavlja se urušavanje tržišta, a uskoro se ne mogu očekivati bolji rezultati.

Prodaja u 2010. - Opel prvi, VW drugi, Chevrolet treći



Na razini 2010. na prvom mjestu je Opel, sa 3405 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 13,1 posto. Na drugom je mjestu VW sa 3017 prodanih (11,6 posto), na trećem Chevrolet sa 2019 (8,2 posto), na četvrtom Renault sa 2117 (8,1 posto) i petom Peugeot (8,1 posto). Slijede Hyundai, Škoda, Ford, Citroën, Mazda...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 10:42