PRVI NA STRUJU

U Hrvatskoj predstavljena prva električna Toyota BZ4X, cijene startaju na 412.000 kuna

Moguće su online narudžbe, a do 31.07. vrijedi promotivna cijena od 405.700 kuna

Toyota BZ4X u Zagrebu

 Mario Poje/Toyota

U Hrvatskoj je započela prodaje prve električne Toyote BZ4X. Prva dva slova u nazivu označavaju novi smjer "Beyond Zero", a brojka i zadnje slovo naziv konkretnog modela.

Prvi je to u nizu novog proizvodnog programa u sklopu kojeg će sve Toyote u zapadnoj Europi do 2035. godine imati nultu emisiju CO2. Naše prve dojmove iz vožnje koje smo nedavno idradili u Danskoj pročitajte OVDJE.

image

Toyota BZ4X u Zagrebu

Mario Poje/Toyota

Kao baza EV modela poslužila je poznata Toyotina modularna TNGA platforma s osovinski razmakom od 2,85 metra i prilagođena litij-ionskoj bateriji sastavljene od 96 ćelija kapaciteta 71,4 kWh. Zanimljivo dizajnirani novi model je duži 9 i niži 8,5 centimetara od SUV-a RAV4, a platforma ima 16 centimetara veći osovinski razmak.

Verzija s prednjim pogonom razvija 204 KS i 266 Nm, dok 4x4 verzija ima elektromotor i na stražnjoj osovini, a razvija 218 KS i 337 Nm. U sportskom načinu rada pogonskog sklopa prva verzija ubrzava za 7,5 sekundi, druga za gotovo sportskih 6,9, uz dosta jaka međuubrzanja i pretjecanja bez stresa.

image

Toyota BZ4X u Zagrebu

Mario Poje/Toyota

Punjenje: na brzom DC punjaču (snaga punjenja do 150 kW) baterija do 80 posto kapaciteta dolazi za pola sata, dok kućno punjenje koje traje devet i pol sati.

Standardni AC punjač ima snagu 6,6 kW, a naknadno će biti ponuđen trofazni snage 11 kW dok će se na listi opcija naći solarni krov, čija akumulirana toplinska energija u slučaju sunčanog dana može produljiti doseg do 11,7 kilometara.

Toyota BZ4X teži od 1895 do 2065 kilograma ovisno o varijanti, a doseg s jednim punjenjem baterije iznosi od 411 km u varijanti 4x4 do jako dobrih 516 kilometara u izvedbi s prednjim pogonom.

image

Toyota BZ4X u Zagrebu

Mario Poje/Toyota

Toyotini inženjeri tvrde da bZ4X ima najbolji 4x4 sustav u klasi električnih vozila, podržan sustavima pomoći pri penjanju i spuštanju ekstremnijim strminama, a baterija je potpuno zaštićena od prodora vode.

Standardno jamstvo na bateriju je osam godina ili 160.000 kilometara, nakon kojih baterija zadržava najmanje 70 posto prvobitnog kapaciteta. Na čitav auto, 10 godina. Nadalje, tu je i opcija produženog jamstva na bateriju od 10 godina ili čak milijun kilometara.

image

Toyota BZ4X u Zagrebu

Mario Poje/Toyota

Auto se već može pogledati u salonima ovlaštenih distributera s četiri paketa opreme,a cijene startaju na 412.100 kuna za varijantu s prednjim te 434.600 kuna s 4x4 pogonom ili s aktualnims poticajem 70.000 kuna manje.

image

Toyota BZ4X u Zagrebu

Mario Poje/Toyota
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 17:41