ISTRAŽIVANJE

Trenutak istine: Evo koliko električni automobili gube na dometu na niskim temperaturama

Do sada je već prilično dobro poznata činjenica da električna vozila gube domet na nižim temperaturama, no nepoznato je u kojoj mjeri

Punjenje EV-a zimi, ilustracija

 Alamy/Profimedia

Nova studija pokazala je da, ovisno o vozilu, hladno vrijeme može uzrokovati čak 32 posto pada dometa u usporedbi s normalnim temperaturama.

Do sada je već prilično dobro poznata činjenica da električna vozila gube domet na nižim temperaturama. Međutim, ono o čemu se često ne raspravlja jest koliki je točno taj deficit, a nova studija ima za cilj kvantificirati ga kako bi široj javnosti pružila više informacija.

image

Audi e-tron GT

Audi

Studija, koju je provela web stranica za prodaju električnih vozila Recurrent, usporedila je domet 13 električnih vozila po hladnom vremenu s njihovim dometom pri normalnim temperaturama. Točnije, uspoređivao se rad vozila pri vremenu od -7°C do -1°C, u odnosu na vrijeme od 21°C.

Automobili koji su se uključili u istraživanje su Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, Tesla Model 3, X i Y, Volkswagen e-Golf te Volkswagen ID.4. Od gomile, Bolt se pokazao najgorim - njegov domet je pao za ogromnih 32 posto u hladnim vremenskim uvjetima. Odmah iza njega bili su Mustang Mach-E i ID.4, čiji su dometi pali za značajnih 30 posto kada su radili na nižim temperaturama.

image

Ford Mustang Mach-E

Ford

Na suprotnom kraju spektra, EV kojem je domet najmanje pao je I-Pace, sa samo 3 posto razlike između njegovog dometa i dometa po hladnom vremenu. Uz to, raspon hladnog vremena predvidio je ugrađenu telematiku automobila tako da postoji mogućnost da je malo netočan.

To je također slučaj za e-tron, i3, Bolt, Konu i e-Golf, iako je ostalih 7 vozila zapravo provjerio Recurrent kroz "kombinaciju ugrađenih uređaja i podataka o korištenju u stvarnom vremenu".

image

Rezultati istraživanja

Recurrent

Mnoga od vozila koja su pokazala najbolje rezultate u studiji, poput e-trona i I-Pacea, bila su opremljena dizalicama topline, koje mogu povratiti toplinu koju stvara pogonski sklop i pumpati je natrag u kabinu kako bi se putnici radije ugrijali. Isto tako, uređaji s lošim performansama kao što su Mach-E i ID.4 koriste otporno grijanje umjesto toplinske pumpe, koja je poznata po velikom trošenju baterije.

Drugi, poput Modela 3 i Modela S, nisu imali dizalicu topline na testnom vozilu, ali sada dolaze standardno s njom, što bi moglo pokazati bolje rezultate u budućim verzijama testa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:25