Nova studija pokazala je da, ovisno o vozilu, hladno vrijeme može uzrokovati čak 32 posto pada dometa u usporedbi s normalnim temperaturama.
Do sada je već prilično dobro poznata činjenica da električna vozila gube domet na nižim temperaturama. Međutim, ono o čemu se često ne raspravlja jest koliki je točno taj deficit, a nova studija ima za cilj kvantificirati ga kako bi široj javnosti pružila više informacija.
Studija, koju je provela web stranica za prodaju električnih vozila Recurrent, usporedila je domet 13 električnih vozila po hladnom vremenu s njihovim dometom pri normalnim temperaturama. Točnije, uspoređivao se rad vozila pri vremenu od -7°C do -1°C, u odnosu na vrijeme od 21°C.
Automobili koji su se uključili u istraživanje su Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, Tesla Model 3, X i Y, Volkswagen e-Golf te Volkswagen ID.4. Od gomile, Bolt se pokazao najgorim - njegov domet je pao za ogromnih 32 posto u hladnim vremenskim uvjetima. Odmah iza njega bili su Mustang Mach-E i ID.4, čiji su dometi pali za značajnih 30 posto kada su radili na nižim temperaturama.
Na suprotnom kraju spektra, EV kojem je domet najmanje pao je I-Pace, sa samo 3 posto razlike između njegovog dometa i dometa po hladnom vremenu. Uz to, raspon hladnog vremena predvidio je ugrađenu telematiku automobila tako da postoji mogućnost da je malo netočan.
To je također slučaj za e-tron, i3, Bolt, Konu i e-Golf, iako je ostalih 7 vozila zapravo provjerio Recurrent kroz "kombinaciju ugrađenih uređaja i podataka o korištenju u stvarnom vremenu".
Mnoga od vozila koja su pokazala najbolje rezultate u studiji, poput e-trona i I-Pacea, bila su opremljena dizalicama topline, koje mogu povratiti toplinu koju stvara pogonski sklop i pumpati je natrag u kabinu kako bi se putnici radije ugrijali. Isto tako, uređaji s lošim performansama kao što su Mach-E i ID.4 koriste otporno grijanje umjesto toplinske pumpe, koja je poznata po velikom trošenju baterije.
Drugi, poput Modela 3 i Modela S, nisu imali dizalicu topline na testnom vozilu, ali sada dolaze standardno s njom, što bi moglo pokazati bolje rezultate u budućim verzijama testa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....