ZAČARANI KRUG

Tko plaća razliku u cijeni? ‘Troškovi proizvodnje električnih vozila su 50% veći od benzinaca‘

‘Ako očekuje dobit, to je trošak koji proizvođač automobila ne može u potpunosti pokriti, niti prenijeti na kupce‘
 Marco Bertorello/AFP/Profimedia

Četvrti proizvođač automobila na svijetu i drugi u Europi, nastao spajanjem talijansko-američkog Fiat-Chryslera i francuske grupe PSA, najavio je više od 30 milijardi dolara ulaganja u elektrifikaciju do 2025. godine.

U gami Stellantisa trenutno je 19 potpuno električnih i 15 plug-in hibridnih modela, a iako je nedavno upozorio na rizik prelaska na struju i optužio političare za nametanje elektrifikacije, izvršni direktor grupacije Carlos Tavares otkrio je da će brojka električnih modela rasti.

Prema pisanju Motortrenda, tijekom godišnjeg izvješća o poslovanju kompanije, Tavares je otkrio da će grupacija nastaviti proizvoditi automobile pokretane motorima s unutarnjim izgaranjem, a posebno je istaknuo visoku cijenu proizvodnje električnih modela.

- Proizvodnja električnog vozila košta 40 do 50 posto više od modela kojeg pokreće motor s unutarnjim izgaranjem - tvrdi Tavares.

image

Carlos Tavares

Stellantis

Tko onda plaća razliku u cijeni?

- Ako očekuje dobit, to je trošak koji proizvođač automobila ne može u potpunosti pokriti, niti prenijeti na kupce.

Stellantis je 30 posto učinkovitiji od većine konkurenata, no naš plan je smanjiti interne troškove i cjenkati se s velikim dobavljačima koji drže oko 85 posto lanca koji nas opskrbljuje dijelovima - zaključio je Tavares.

image

Fiat 500e

Darko Tomaš/Cropix

Trenutna ponuda Stellantisa u Europi uključuje elektrificirane izvedbe Fiata 500, Opel Corse, Mokke i Rocks-e, Citroena C4 i Amija, DS3 Crossbacka, Peugeota 208 i 2008 te niz drugih gospodarskih vozila.

Početkom godine, Stellantis je nagradio svoje radnike u Americi s bonusom od 14.670 dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 07:21