Škoda je objavila prve detalje o novoj generaciji Superba još ovog ljeta, nedavno su Česi u "eter" pustili i prve skice novog modela, a večeras je održana i svečana premijera. Češka marka ostaje vjerna klasičnoj limuzinskoj formi, za razliku od svog tehnološkog blizanca, nedavno pokazane nove generacije VW Passata.
Pritom se kao i dosad peta vrata odižu zajedno sa staklom, a u ponudi ostaje i karavanska izvedba Combi. Superb četvrte generacije svojim linijama ostaje vjeran stilu marke, a dizajn bi se mogao nazvati evolucijom, a ne revolucijom što je bilo i za očekivati.
Međutim sve sada djeluje malo oštrije i modernije s tanjim LED Matrix prednjim svjetlima i modernim LED stražnjim svjetlima s "kristalnim" elementima. Ali i veće, jer je nova generacija 43 mm duža i 12 mm viša od prethodnika s tim da je limuzina s 4912 mm duža od Combi modela (4.902 mm).
Nadalje, obje verzije dijele isti međuosovinski razmak od 2841 mm (riječ je o dorađenoj verziji MQB platforme) koji je ostao identičan prethodnoj generaciji, a s koeficijentom otpora zraka od 0,24 cd novi je model aerodinamičniji od prethodnog modela.
Uglavnom, kod novog Superba je baš sve unaprijeđeno - od izgleda, tehnologije, udobnosti i iskoristivosti te prostora, a na premijeri je Klaus Zellmer predsjednik uprave Škoda Auto rekao - "Superb je nositelj standarda u Škodinoj ponudi modela s motorima s unutarnjim izgaranjem više od 20 godina. U svojoj četvrtoj generaciji će i dalje biti upravo to, nudeći još profinjeniji, skulpturalni dizajn, izvanrednu prostranost i vrhunsku tehnologiju. Daljnji pogonski sklop optimizacije i poboljšana aerodinamika čine još veću učinkovitost."
Pritom je potpuno nova unutrašnjost još ergonomičnija i ima uzornu količinu održivih materijala, a u Škodi su dali sve od sebe kako bi sve djelovalo još prestižnije nego dosad, poboljšavši tehnologiju i dojam kvalitete svoje najveće limuzine.
Iza upravljača s dva kraka se nalazi 10-inčni virtualni kokpit i head-up zaslon, a središnje je smješten 13-inčni ekran multimedije osjetljiv na dodir.
Novost su rotirajući gumbi "Smart Dials" smješteni niže s integriranim zaslonima od 1,25 inča koji nude savršeno upravljanje komandama što će cijeniti klasičari koje izluđuju "touch" komande u novim automobilima.
Još veći: kapacitet prtljažnika iznosi 645 litara kod limuzine i 690 litara u Combi izvedbi i naravno, ne nedostaje tipičnih Škoda Simply Clever rješenja koje dodatno poboljšavaju praktičnost - dostupno ih je čak 28.
Ponuda motora vrlo je slična onoj kod novog SUV-a Kodiaqa, a uključuje dizelske i benzinske motore s mild-hibridnom opcijom te plug-in hibridnu varijantu koja je dostupna samo kod Combi varijante (pogledajte tablicu). Svi motori su upareni sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem (plug-in hibrid 6-stupanjski) i s pogonom na prednju osovinu ili na sva četiri kotača.
Ta hibridna varijanta pogona kombinira 1.5 TSI benzinski motor i elektromotor s većom baterijom od 25,7 kWh što rezultira dosegom od preko 100 km samo na struju, tvrde u Škodi.
S novim Superbom koji se proizvodi zajedno s Passatom u pogonima Škode nedaleko Bratislave, Škoda i dalje savršeno održava fokus na kupca današnjice i njegove potrebe, a na tržištiu se očekuje u prvom kvartalu iduće godine.
Motori
1.5 mHEV 150 KS
2.0 TSI 204 KS
2.0 TSI 265 KS
2.0 TDI 150 KS
2.0 TDI 193 KS
1.5 TSI iV plug-in hibrid 204 KS