NISU SVI SRETNI

Tjeraju li nas samo na struju? Euro 7 norma motore s unutarnjim izgaranjem ‘ubija‘ od 2026.

Prijedlozi Euro 7 emisija predstavljaju opasnost za automobile s unutarnjim izgaranjem čineći razvoj neisplativim, no ima i otpora
Euro 7 norma, testiranje
 Profimedia, Continental

Prijedlozi Europske unije vezani za novo zakonodavstvo o normi Euro 7 za emisije ispušnih plinova do 2026. godine mogli bi značiti kraj za automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, piše Autocar. Prema Europskom udruženju proizvođača automobila, to je četiri godine prije nego što će prodaja novih biti zabranjena u Velikoj Britaniji.

Konkretne prijedloge, koji bi na snagu trebali stupiti 2025. godine, izradio je Konzorcij inženjerskih savjetnika za ultra niske emisije Europske komisije. 'Europsko udruženje proizvođača automobila vjeruje da bi scenariji ograničenja emisije, koje je predstavio Konzorcij, u praksi doveli do situacije vrlo slične zabrani vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, uključujući i hibridna električna vozilla'.

image
Testiranje emisija
Continental

Čak i s preinakama, strogo zakonodavstvo oko Euro 7 emisija moglo bi učiniti i manje automobile s unutarnjim izgaranjem ekonomski neisplativima za daljnju proizvodnju. Prema objavljenim prijedlozima, budući automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem, mogli bi koristiti 'superkatalizator s više stupnjeva'. Benzinski motori koristili bi zagrijani električni katalizator, par konvencionalnih trosmjernih katalizatora, filter za čestice i katalizator za proklizavanje amonijaka.

image
Euro 7 norma
Profimedia

Međutim, Europsko udruženje proizvođača automobila navodi kako bi instalacije tako velikih i skupih uređaja bile gotovo nemoguće u malom automobilu, a uz to, i neisplativo. Još jedan prijedlog navodi da Euro 7 automobili koriste sofisticirani sustav dijagnostike koji će stalno nadzirati motor kako bi osigurao da emisije budu u skladu s regulacijama prvih 250.000 kilometara.

Neki vjeruju kako ovi prijedlozi, koji će učiniti automobile s unutarnjim izgaranjem skupima ili jednostavno nesposobnima da udovolje zahtjevima zagađenja, za cilj imaju potisnuti veći broj vozača na električne automobile.

Europski proizvođači ostaju neuvjereni po pitanju 'super-katalizatora': 'Tehnička rješenja dizajnirana da udovolje predložene izuzetno niske granične vrijednosti bit će vrlo skupa i složena. Vođenje tehnoloških zahtjeva do ove točke ozbiljno će ograničiti mogućnosti za smanjenje CO2 i potrošnje goriva te će imati značajne neizvjesnosti glede trajnosti i operativnih troškova tijekom životnog vijeka vozila'.

image
Promet, automobili
Profimedia

Osim Europskog udruženja proizvođača automobila, kritike na prijedloge Europska komisija dobila je od širokog spektra institucija, uključujući grad Amsterdam, Europsku federaciju kampera za odmor, Austrijsku saveznu gospodarsku komoru, švicarski Savezni ured za okoliš i kompaniju za auto komponente Bosch.

Već ranije, njemačka kancelarka Angela Merkel pozvala je da se "stane na loptu", iako je jedna od najuvjerenijih promotorica razvoja i širenja električnih automobila, tražeći postupniji prijelaz na električnu energiju u automobilima. Ostaje za vidjeti što slijedi...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 23:24