Premda je većini prvenstveno sinonim za tehnički pregled automobila s njemačkim potpisom i kvalitetom, tvrtka Dekra zapravo se bavi brojnim djelatnostima koje među ostalim uključuju i posredovanje pri zapošljavanju, mystery shopping i istraživanje tržišta. No, nas, dakako, zanima prvenstveno onaj dio njihova poslovanja koji je vezan uz automobile, pa smo se stoga uputili i u njihov veliki testni centar u Klettwitzu.
Točnije rečeno, tehnološki centar sa raznim poligonima i laboratorijima za testiranja svih vrsta smješten je odmah uz trkalište EuroSpeedway Lausitz, poznate po DTM i Superbike utrkama, ali, nažalost, i nesretnoj utrci IndyCara u kojoj je teško stradao Alex Zanardi te testu Le Mans prototipa u kojem je poginuo Michele Alboreto. No, ovoga puta fokusirali smo se na vedrije teme...
A obzirom da smo se tamo našli uz asistenciju Forda, koji nam je nešto ranije u Kölnu na test ustupio novu Fiestu 1.0 EcoBoost, u razgovoru s Uweom Burckhardom, jednim od čelnika centra, zaključili smo da je najjednostavnije da nam njihovi stručnjaci objasne čime se zapravo bave upravo na primjeru našeg auta. Fiesta se tako obrela na raznim dinamičkim testovima, pri čemu ju je možda i najzanimljivije bilo vidjeti na ovalnoj stazi. Duga ukupno 5800 i široka 12 metara, sa dvije dugačke ravnine od po 2,3 kilometra, omogućava razvijanje maksimalnih brzina koje mogu postići suvremeni superauti.
No, kako je od pravca uvijek zanimljiviji zavoj, i ovdje je bilo posebno zanimljivo vidjeti kako se vozi kroz dva parabolična rubna zavoja, radijusa 160 metara. Uđe li se u njih s konstantnom brzinom od 120 km/h, tu uopće nije potrebno držati ruke na upravljaču: zbog nagiba zavoja, auto će ga sam savladati bez ikakvih korekcija...
Naša Fiesta je potom, među ostalim, prošla i kružnu stazu promjenjivog radijusa 50 do 75 metara sa suhom podlogom i navodnjavanjem, na kojoj se ispituju granična područja trakcije, a zatim i slalomski i ABS testni poligon.
Testiranja inače mogu biti znatno detaljnija i ovisno o potrebama svake zatražene ekspertize (testovi se izvode za sve moguće vrste klijenata, od proizvođača automobila, kamiona, guma i drugih autodijelova, pa sve do privatnih korisnika) podijeljena su u četiri područja, od onih specijaliziranih za motor i pogonski sklop, karoseriju i testove snage te onih kojima se ispituju buka, vibracije i opća razina komfora.
Našu testnu Fiestu na koncu nismo podvrgli i crash testu, ali jesmo kratkom tehničkom pregledu u sklopu kojeg su Dekrini stručnjaci ispitali stanje podvozja i opće stanje vozila. Kako se ipak radi o gotovo novom automobilu, nismo sumnjali da na njemu postoji ikakva nepravilnost, no svejedno, ovako smo u to mogli biti i sasvim sigurni.
Nije to loše znati kad čovjek kreće na put od nekih tisuću kilometara, koliko smo toga dana još trebali prevaliti. U svakom slučaju, itekako se isplatilo vidjeti kako se to radi u Dekri Klettwitz, jer riječ je o jednom od najboljih i najvećih centara te vrste u svijetu...
Ukratko Uđe li u parabolični zavoj na ovalu brzinom od 120 km/h, testni vozač ne treba držati ruke na upravljaču. Ovalna staza Dekrinog centra duga je 5800 i široka 12 metara, sa dva pravca od po 2,3 km i omogućava razvijanje brzina koje postižu suvremeni superauti Dekrini stručnjaci u DTM prvenstvu obavljaju rutinske preglede trkaćih auta po slučajnim uzorcima, a uvijek važu i prvih 10 auta na kvalifikacijama te prva 3 nakon utrke Nema DTM utrke bez Dekrinog nadzora |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....