Doseg električnih automobila jedan je od ključnih problema potpune transformacije voznog parka. Vozači benzinaca i dizelaša navikli na 500, 600, čak i tisuću sigurnih kilometara bez tankanja teško se mire s vrlo skromnim dosegom auta na struju.
Iako su tvornički podaci o dosegu u posljednjih par godina osjetno narasli, znamo da u praksi, u realnim uvjetima na cesti, električni automobili još uvijek debelo zaostaju.
Novinari AutoBilda testirali su nekoliko popularnih električnih automobila kako bi vidjeli koliko mogu prijeći u stvarnim uvjetima na autocesti pri preporučenoj brzini od 130 kilometara na sat.
Temperature zraka su tijekom mjerenja bile između 16 i 28 stupnjeva.
Krenimo redom...
Dacia Spring Extreme 65 - 141 km
Koncept jeftinog gradskog i drugog automobila u obitelji ne dopušta duga putovanja – što potvrđuje i domet od 141 kilometar. Ali svakako treba uzeti u obzir činjenicu da je Spring daleko najjeftiniji automobil na ovoj ljestvici.
Mercedes EQT 200 - 202 km
EQT-om će biti zadovoljniji gradski dostavljači nego obitelji. Sprijeda se udobno sjedi, prtljažnik je izdašan (do 1979 litara), a obitelji će se uglavnom žaliti na prosječnu udobnost sjedenja straga i ograničen domet. Na gotovo idealnih 22 stupnja celzijusa doseg je iznosio 202 kilometra.
Fiat 500 Electric - 218 km
Srednja verzija s elektromotorom snage 118 KS preporuča se kao pametan i živahan gradski automobil.
Mercedes EQB 300 4Matic - 280 km
EQB 300 pravi je luksuz. Opcijski ima mjesta za do sedam osoba, a dva elektromotora osiguravaju prianjanje pogona na sva četiri kotača. Snaga od 228 konja dovoljna je za ubrzanje do stotke za osam sekundi.
Opel Astra Electric - 289 km
Baterije u podvozju ne narušavaju funkcionalnost, prednji elektromotor snage 156 KS dovoljno je brz i sposoban za sve svakodnevne zadatke. No, unatoč idealnim uvjetima (20 stupnjeva), baterija traje samo 289 kilometara na autocesti.
MG4 Electric - 300 km
Još jedan kineski napad na VW ID.3. Uredno sastavljen kompakt ima dovoljne snage (204 KS), a baterija ukupnog kapaciteta 64 kWh puni se od 10 do 80% za 26 minuta. A dovoljan je za točno 300 kilometara preporučenom brzinom na autocesti.
BMW i4 M50 - 329 km
Elektromotori sprijeda i straga daju 544 KS, što omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 3,8 sekundi. Bavarci su ugradili bateriju od 80,7 kWh (neto), koja se može brzo nadopuniti snagom od 205 kW (10-80% za 31 minutu).
Kia EV6 AWD - 331 km
Kia EV6 ima snagu sustava od 325 KS, koja se raspodjeljuje na sva četiri kotača. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,2 sekunde i postizanje maksimalne brzine od 185 km/h.
Tesla Model 3 Performance Facelift - 367 km
Živahnih 460 konja ide na sva četiri kotača i katapultiraju američki električni automobil do 100 km/h za 3,1 sekundu. Snaga punjenja od 250 kW puni bateriju od 10 do 80% u manje od pola sata.
Audi Q8 55 e-Tron quattro - 433 km
Q8 e-tron je impresivan, dugačak je gotovo pet metara, težak nešto manje od 2,6 tona i opremljen ogromnom baterijom kapaciteta 106 kWh.
Pogon od 408 KS daje dovoljne snage, a snaga punjenja od 170 kW puni bateriju za 31 minutu (10-80%), dovoljno za 433 kilometra pri brzini od 130 km/h.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....