Tesla je iskoristila svoju ranu prednost na tržištu električnih vozila kako bi smanjila troškove i povećala profit.
Prema nedavnoj analizi Reutersa, u trećem kvartalu 2022. Tesla je ostvarila 15.653 dolara (14.390 eura) bruto dobiti po vozilu. To je više nego dvostruko od konkurenata poput Volkswagena, četiri puta više od Toyote i pet puta više od Forda.
Ta prednost rezultat je velikih ulaganja marke u kontrolu troškova proizvodnje. Nova tehnologija pokretne trake, dovođenje vlastite proizvodnje baterija i standardizacija dizajna pomogli su Tesli da održi niske troškove.
Unatoč tome, Tesla je podigla cijene nekoliko puta u prošloj godini, fokusirajući se na maksimiziranje profita kroz pandemiju. Dok se opskrbni pravci raspliću i cijene ponovno počinju padati, Tesla će imati još jednog asa u rukavu.
Zahvaljujući većoj dobiti, ima više prostora za smanjenje cijena, što je već počela činiti.
To će biti važan alat koji će marka iskoristiti u nadolazećim godinama, jer se očekuje da će kapacitet proizvodnje električnih vozila nadmašiti potražnju. Prema predviđanjima automobilske industrije, očekuje se da će do 2026. Amerikanci kupovati 2,8 milijuna električnih vozila godišnje.
Međutim, u isto vrijeme bit će dovoljno tvornica električnih vozila za sklapanje više od 4,5 milijuna vozila godišnje. Snižavajući cijene, može ‘maltretirati‘ druge proizvođače koji si ne mogu priuštiti smanjenje troškova.
To je strategija koju je brend već počeo provoditi u Kini, gdje vladine subvencije završavaju, a proizvodni kapaciteti su visoki.
U Europi su Model 3 i Model Y postali redovita pojava na vrhu prodajnih ljestvica na mnogim tržištima, ne samo za električne automobile. Primjerice, u studenom 2022. Model Y postao je najprodavaniji model u Europi ukupno.
Što se tiče novih cijena, u Hrvatskoj Model 3 sada kreće od 44.990 eura, a Model Y od 46.990 eura.