RAST POTRAŽNJE

Svjetlo na kraju tunela: Oporavlja li se tržište električnih auta?

Nakon mjeseci pada prodaje u Njemačkoj, koji je posebno dramatičan bio u kolovozu, u rujnu je zabilježen rast

Punjenje električnih auta Njemačka

 Michael Gstettenbauer/imago stock&people/Profimedia

U rujnu 2024. godine u Njemačkoj je novoregistrirano 208.848 osobnih vozila. Izvijestila je to njemačka Savezna uprava za motorni promet (KBA). S minus 7 posto, registracije su bile osjetno slabije nego istog mjeseca prošle godine.

Među njemačkim markama Mini je u rujnu zabilježio najsnažniji rast od 16 posto. BMW je s rastom od 0,7 posto također zabilježio male dobitke. Marke Porsche (-5,9%), Ford (-8,8%), VW (-7,4%), Mercedes (-13,0%), Audi (-16,6%) i Opel bilježe velike padove.

image

Mini Countryman 2024

Ziga Intihar

Među velikim stranim markama Škoda je zabilježila vrlo velik rast za čak 34,8 posto. Drugi član Volkswagen rupe, Seat, zabilježio je minus od 5,8 posto. Osim Škode dobitnici su bili Toyota (+27,8%), Peugeot (+9,3%), Volvo (+38,3%) i Dacia (+3,9%). U minusu su Hyundai (-9,7%) i Kia (-1,0%).

image

Toyota Yaris HEV Hybrid Cross

CROPIX

Što se pogona tiče najveći tržišni udio bilježe hibridi i blagi hibridi. Njihov udio je narastao za 3,1 posto na više od 36 posto ukupnog tržišta. Udio plug-in hibrida je pao za 2,9 posto na 7,2 posto tržišta.

Nakon mjeseci pada prodaje, koji je posebno dramatičan bio u kolovozu, u rujnu se ukazalo "svjetlo na kraju tunela" za električne aute. Iznenađujuće, njihova prodaja je bila 8,7 posto veća nego prošle godine, što je bilo dovoljno za 34.479 novoregistriranih električnih auta i tržišni udio od 16,5 posto.

image

Električni auto na punjaču

Laure Boyer/AFP/Profimedia

Drugi alternativni pogoni u Njemačkoj su sporedni što pokazuju i brojke o registracijama. U rujnu je registrirano samo 769 automobila na LPG (0,4 posto), samo jedan na prirodni plin i ni jedan na vodik.

Klasični benzinci i dizelaši su u oštrom padu. Broj registracija benzinaca je pao za 15,2 posto, a udio im je sada 32,1 posto. No taj je trend lako objasniti. Sve više klasičnih benzinaca zamjenjuju blagi hibridi i preotimaju im tržište. Dizel je kao pogonsko gorivo i dalje u "slobodnom padu". Uz pad registracija od 22 posto sada drži samo 14,9 posto tržišnog udjela, manje od električnih auta.

image

VW Tiguan R line

CROPIX

Što se tiče modela na vrh prodajne ljestvice se ponovo vratio Tiguan, zahvaljujući novoj generaciji. On je preskočio Golfa, a treća je, iznenađujuće, Opel Astra. Zanimljivo je i da je Škoda Enyaq uspjela prestići Teslin Model Y i postati najprodavaniji električni auto u Njemačkoj.

U nastavku donosimo i top 10 najprodavanijih modela u Njemačkoj u rujnu:

1. VW Tiguan 6,735

2. VW Golf 6,286

3. Opel Astra 3,780

4. VW T-Roc 3,725

5. Škoda Octavia 3,602

6. Opel Corsa 3,526

7. BMW X1 3,481

8. Škoda Enyaq 3,406

9. VW Passat 3,349

10. Tesla Model Y 3,067

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 17:11