Budućnost automobilske industrije u Belgiji danas je više nego ikad na kocki jer je tvornica Audija u mjestu Forestu u velikoj opasnosti od zatvaranja. Proizvodnja modela Q8 e-trona uskoro će prestati i ugroženo je 3000 radnih mjesta.
Iako Belgija nakon Drugog svjetskog rata više nije imala vlastitu marku automobila, zbog svog središnjeg položaja i neposredne blizine četiri velike morske luke i dalje je bila atraktivno mjesto za proizvodnju.
S 1,2 milijuna proizvedenih automobila godišnje, Belgija je krajem 1990-ih čak bila svjetski lider u proizvodnji automobila po glavi stanovnika. Ali nakon zatvaranja tvornice Renaulta u Vilvoordeu (1997.), zatvaranja obje Opelove tvornice u Antwerpenu (1988. i 2010.), zatvaranja tvornice Forda u Genku (2014.) i nedavnog bankrota proizvođača autobusa Van Hool u Mechelenu, nekada cvjetajuća industrija se pretvorila u sjenu svoje nekadašnje veličine.
Time je jedan od glavnih stupova belgijskog gospodarstva u proteklih trideset i pet godina desetkovan dio po dio i više je od 45.000 zaposlenika dobilo otkaze.
To su strašne posljedice, čak i ne uzimajući u obzir domino efekt na dobavljače, jer je i taj sektor gotovo potpuno izbrisan u Belgiji. Sve vodeće marke automobila imale su nekakav pogon za sklapanje u Belgiji u nekom trenutku, a dolazili su zbog bonusa na porezne olakšice. Kada su početkom 1970-ih nacionalna carinska pravila usklađena unutar EU-a, nestala je i primarna bonus prednost proizvodnje automobila u Belgiji.
Brutalan udarac koji je tvornica Renaulta u Vilvoordeu pretrpjela od svoje matične tvrtke krajem prošlog stoljeća često se doživljava kao početak krize belgijske auto industrije, no zapravo je pad zapravo započeo mnogo ranije. U 1970-ima oko 10.000 radnih mjesta izgubljeno je zatvaranjem belgijske podružnice Citroëna u Bruxellesu i posrnule podružnice British Leylanda u Seneffeu u Valoniji.
Još nakon tijekom Drugog svjetskog rata ugašene su stotine belgijskih marki, između ostalih Minerva, FN, Gillet, Imperia, Excelsior, Germain...
Sada kada će i tvornica Audija na južnom rubu Bruxellesa vjerojatno biti dodana na depresivni popis belgijske automobilske industrijske baštine koja je morala zatvoriti svoja vrata u posljednjim desetljećima, tvornica Volva u Gentu sada ostat će jedina preživjela u državi koja ima dugu i bogatu tradiciju u proizvodnji automobila.
I Volvo Cars Ghent zapravo ostvaruje dobit, a vjerojatno je povećanje proizvodnje zbog uvoznih carina na električne automobile iz Kine. Ne treba posebno isticati da je jedan razlog za preživljavanje i perspektivu ove tvornice činjenica da je vlasnik marke koja se u njoj proizvodi zapravo iz Kine.
Primjer Belgije jako dobro oslikava stanje europske automobilske industrije, a sada kada Volkswagen najavljuje otpuštanja i zatvaranje tvornica u svojoj matičnoj Njemačkoj, možemo biti potpuno sigurni da je "vrag uzeo šalu". Crni su se oblaci nadvili nad europsku automobilsku industriju, a izgledi za budućnost nikada nisu bili tako loši.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....