Veliki projekt "E-autocesta" će biti izgrađena duž 20 kilometara europske rute E20 koja povezuje Hallsberg i Örebro, smještena između tri velika švedska grada Stockholma, Göteborga i Malmöa.
Do toga je došlo nakon što je Europska unija prošli mjesec usvojila zakon prema kojem svi novi prodani automobili moraju imati nultu emisiju CO2 od 2035. godine. Direktor strateškog razvoja u švedskoj prometnoj upravi Jan Pettersson pozdravio je razvoj i rekao da je elektrifikacija autocesta ključna za "dekarbonizaciju transportnog sektora".
U 2018. Švedska je isprobala prvu svjetsku tračnicu za punjenje električnih vozila na dionici ceste od 1,5 kilometar između zračne luke Arlanda, Stockholma i Rosersberga. Projekt je u fazi nabave i očekuje se da će biti izgrađen do 2025. godine, navodi Euronews.
Metoda punjenja za autocestu nije određena, ali postoje tri opcije: kontaktni sustav, induktivni sustav i vodljivi sustav. Sustav kontaktne mreže može se koristiti samo za teška vozila jer koristi nadzemne žice za opskrbu električnom energijom za posebnu vrstu autobusa ili tramvaja.
Vodljivo punjenje radi poput bežičnog punjača za pametne telefone s električnim vozilima koji primaju energiju iz podloge ili tanjura na cesti. Sustav induktivnog punjenja koristi opremu zakopanu ispod ceste koja šalje električnu energiju u zavojnicu u električnom vozilu.
Švedska ima skoro 500.000 kilometara cesta, ali trebala bi elektrificirati samo autoceste jer automobili nikada ne moraju putovati više od 45 kilometara da bi došli do jedne. Zemlja planira elektrificirati daljnjih 4667 kilometara cesta do 2045. i sklopila je partnerstvo s Njemačkom i Francuskom za razmjenu iskustava kroz istraživačku suradnju.
Švedska i Njemačka već nekoliko godina imaju pokazne objekte na javnim cestama, a Francuska planira nabaviti pilot dionicu s električnom cestom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....