Uvoz rabljenih automobila iz inozemstva prošle je godine narastao za 7,6 posto u odnosu na 2010. godinu. Ako se uspoređuju brojke u zadnjih pet godina, vidljivo je da se uvoz korištenih automobila u Hrvatskoj godišnje kreće u rasponu od 8 do 9 tisuća.
Rekordna 2007.godina
Iznimka je jedino 2007. godina kad je uvezeno čak 25 tisuća rabljenih, no već godinu kasnije, zbog restrikitivnijih pravila za uvoz zabilježen je pad na manje od 10 tisuća godišnje. Zanimljiviji od samih brojki vezanih za naše tržište mogu biti podaci o navikama naših kupaca, odnosno koje brendove i marke vole te kolika je prosječna starost uvezenih automobila.
Daleko najčešći izbor kupaca koji preko granice tragaju za automobilima je Volkswagen. S ukupnom brojkom od 2103 uvezena automobila, brend iz Wolfsburga napravio je odmak od Mercedesa za velikih 955 primjeraka. Među pet najzastupljenijih marki, jedino se Renault uspio ugurati na peto mjesto, dok su Audi i BMW još jednom dokazali da su hrvatski kupci i dalje vjerni njemačkim brendovima.
Budući da je Volkswagen najčešći izbor naših kupaca, ne iznenađuje da njegovi aduti Golf i Passat predvode listu ukupno najtraženijih modela. Na popisu najtraženijih artikala slijede premium modeli Mercedes C klasa, BMW Serije3, Audi A4 te Mercedes E klasa. Uz tradicionalnu vjernost njemačkim, ali i vjernost premium brendovima, hrvatski kupci koji uvoze rabljene automobile najčešće se odlučuju za deset godina stare modele.
Vjernost Nijemcima
Tako su u prošloj godini najzastupljeniji bili modeli proizvedeni 2001. godine (21%), 2000. godine (15%) te 2002. godine (14%) dok su automobili mlađi od pet godina i ovoga puta ostali u velikoj sjeni. Najveći broj uvezenih automobila registriran je u Zagrebačkoj županiji (2444), slijede Splitsko-dalmatinska sa 1044 te Istarska sa 691 automobilom.
Budući da je gotovo nemoguće izračunati koliki je stvarni broj regsitriranih rabljenih automobila u Hrvatskoj, podaci Promocije Plus o rastu broja uvezenih polovnjaka mogu pokazati okvirno stanje na domaćem tržištu. Ponuda rabljenih automobila u Hrvatskoj je znatno kvalitetnija i raširenija nego prije nekoliko godina, tako da odlazak u inozemstvo više ne mora biti isplativija opcija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....