Vozili smo

Subaru XV e-BOXER: stvarno sposoban crossover s cijenom od 269.697 kn

Treća generacija XV modela dobila je pojačanje u vidu hibridne izvedbe čiji je dvolitreni benzinski boxer motor pojačan elektromotor uklopljenim u CVT mjenjač. Rezultat je više snage, bolje performanse te niža potrošnja i emisija CO2
 Subaru

Nakon Forestera koji je otvorio hibridno poglavlje u Subaru priči na red je došao manji XV. Model inicijalno predstavljen još 2010. pod nazivom Impreza XV bitan je ovom nišnom proizvođaču jer drži trećinu prodaje u Europi, a kod nas gotovo polovinu prodaje. I dalje je tržište SAD-a najvažnije za njih, no i u Europi polako pronalaze sve više poklonika. Subaru od 1966. ne odstupa od svojih principa čiju osnovu čine benzinski boxer motori i simetričan pogon na sva četiri kotača. Mali je iskorak učinjen predstavljanjem boxer dizela, no od njega se u potpunosti odustalo još prošle godine. Smjernice koje su nam predstavljene na prezentaciji u Bologni predviđaju do 2030. čak 40 % udjela električnih i hibridnih vozila u prodaji Subarua, a do 2035. bi svi modeli u ponudi trebali biti elektrificirani i hibridi.

Foto: Subaru

XV oznaka modela složenica je gdje X dolazi od engleske riječi „cross” (prijeći, prelaziti), a V predstavlja “vehicle” (vozilo), a rezultat je popularan “crossover”. Kategorija u kojoj velika većina vozila glumi sposobnost vožnje van cesta, a karakteriziraju ih zaštitni plastični dodaci uz blatobrane, pragove vozila i branike. Estetska iznimka nije niti Subaru XV, no ono što je skriveno od pogleda, a vrlo učinkovito jest pogon i motorizacija. Za početak, udaljenost podnice od tla iznosi izvanserijskih 220 mm, što u kombinaciji sa simetričnim pogonom na sva četiri kotača najavljuje velik potencijal van terena.

U to smo se i sami uvjerili tijekom vožnje planinskim putem kojim nisu prošle kamere Googla. Po putu smo susreli samo brdskog biciklistu kojemu baš i nije bilo pravo što prolazimo putem gdje nije očekivao vozila.

XV je poput Forestera serijski opremljen X-Mode gumbom koji pri vožnji van terena kontrolira moment motora, klizanje i kočenje pri spuštanju pa olakšava prelaske strmina i nagiba na kojima je potrebna spora vožnja, a trenutan odaziv na gas. Poput reduktora, no u elektronskoj formi.

Sposobnost van terena je neupitna, a staza koju smo prošli uplašila bi i razvikanije terence. Pri tome do izražaja dolazi čvrstoća karoserije kod koje se ne primjećuju niti najmanje anomalije unatoč naprezanjima i čestim situacijama vožnje na tri kotača. Instalirani hibridni sustav koji uključuje elektromotor uklopljen u CVT mjenjač te baterije spremljene u podnicu prtljažnika otežao je ovaj model za svega 128 kg u usporedbi s osnovnim 1.6 benzinskim modelom. Ukupna masa iznosi 1553 kg, što je pak 111 kg manje nego u Foresteru e-Boxeru od kojeg je XV i 5 km/h brži te ubrzava do stotke za 1.1 sekundu manje vremena.

Čak je i prtljažnik ostao identičnog volumena, no izostao je rezervni kotač u bilo kojem format. Za hibridni je model rezervirana nova boja, Lagoon Blue Pearl, a već osnovni paket opreme uključuje između ostalog: LED svjetla upravljiva, 18” alu felge, grijana prednja sjedala, X-Mode, multifunkcionalan ekran, Infotainment, Hill Descent Control, Vehicle Dynamics Control System, Eye Sight v3, glasovne komande klime… Bogatiji paketi donose detalje poput kožnih sjedala, panoramskog staklenog krova, kvalitetnijeg audio sustava i sl.

Subaru XV 2.0 e-BOXER na tržište stiže u veljači. Tri su paketa opreme u ponudi: Style (269.697 kn), Style NAVI (283.902 kn) te Premium (310.054 kn). Na prvu skupo, no pogleda li se bolje popis standardne opreme, i uzme u obzir provjereni pogon, terenske mogućnosti, garanciju od 8 godina ili 160.000 km i ne.

Subaru

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 15:19