Subaru, Mazda i Toyota održale su zajedničku konferenciju u Japanu u svibnju kako bi izrazile svoju dugoročnu predanost motorima s unutarnjim izgaranjem. Samo nekoliko dana kasnije, Subaru je objavio preliminarne specifikacije o elektrificiranom boxer pogonskom sklopu. Sada su objavljeni prošireni detalji prije prosinca kada će Crosstrek biti prvi model koji će dobiti hibridni sustav sljedeće generacije.
Atmosferski, bokserski 2,5-litreni motor razvijen posebno za elektrificirane primjene srce je novog hibridnog sustava. Proizvodi 160 KS pri 5600 o/min i 209 Nm okretnog momenta između 4000 i 4400 o/min. Nakon premještanja upravljačke jedinice s lokacije ispod stražnjeg sjedala na mjesto iznad motora s unutarnjim izgaranjem, automobil je dobio mjesta za veći spremnik goriva od čak 63 litre. Zbog toga ali i male potrošnje Crosstrek će imati ima najduži doseg krstarenja od bilo kojeg Subarua u povijesti. Moći će prijeći više od 1000 km jednim spremnikom goriva što je zaista iznimno za jedan hibrid. Međutim, japanski proizvođač automobila ističe da je to teoretska vrijednost temeljena na pretjerano velikodušnom WTLC ciklusu.
Benzinski motor radi s dva elektromotora postavljena sprijeda, od kojih jedan pokreće kotače, a drugi služi kao generator. Pogonski električni motor razvija 120 KS i 270 Nm. Subaru ne navodi kombiniranu snagu, ali kaže da električni motor može poslužiti kao glavni izvor energije "u širokom rasponu situacija".
Crosstrek koristi serijski paralelni sustav, tako da može koristiti ili benzinski ili električni motor. Ali s malom baterijom od 1,1 kWh, nećete stići predaleko bez da se motor s unutarnjim izgaranjem ne uključi. Smješten ispod poda prtljažnika, litij-ionski paket baterija također je novorazvijen i SUbaru tvrdi da je lagan i dugotrajan s i ćelijama veće gustoće. Kao tipični Subaru, pogon je simetrični AWD sustav koji mehanički spaja prednje i stražnje kotače.
Iako nema veliku bateriju Crosstrek također ima snažnu utičnicu od 220 V i 1500 W u prtljažnom prostoru za spajanje uređaja ili opreme za kampiranje na električni pogon kako biste ih mogli koristiti u divljini.
Kada je nova postavka e-boxera najavljena prije nekoliko mjeseci, glavni tehnološki direktor Tetsuo Fujinuki priznao je da boxer motor nije idealno rješenje za potpunu učinkovitost, ali Subaru ne može zanemariti svoje nasljeđe:
"Ako bismo išli samo na učinkovitost, bokser motori nisu nužno uvijek najbolja opcija. Ali što bi Subaru bio bez njih? Kad bolje razmislite, mi smo jedina marka za masovno tržište koja danas proizvodi ove motore."
Crosstrek Hybrid japanskih specifikacija krenut će u prodaju u prosincu 2024., a globalno predstavljanje vjerojatno je planirano za sljedeću godinu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....