Prva generacija bila je u osnovi tek malo robusnija A klasa s povišenom podnicom i položajem za upravljačem.
Za drugo izdanje u Stuttgartu su dijelom oslonili se na istu formulu, ali i postavili konkretnije parametre kojima je GLA dobio obilježja pravog SUV-a s naglaskom na sport.
Očituje se to prije svega u proporcijama i vanjskim dimenzijama jer najmanji Mercedesov SUV porastao je u visinu za dobrih 10 centimetara u odnosu na prethodnika (ukupno 161).
Istodobno neznatno je izgubio na duljini i kraći je za nepunih 1,5 cm (ukupno 441), dok je razmak među osovinama povećan za 3 cm (ukupno 272).
Promjene koje su povoljno utjecale na prostor u unutrašnjosti najbolje će osjetiti putnici straga jer su dobili čak 11 cm više za noge.
Uz nadoplatu stražnja klupa može se uzdužno pomicati (14 cm), nagib naslona podešavati, a zapremina prtljažnika je u osnovnoj postavci povećana za 10-ak litara (435).
Nisu zakinuti ni vozač ni suvozač koji u odnosu na prethodnu seriju uživaju u boljoj vidljivosti jer u odnosu na A klasu pozicija za upravljačem sada je 40 cm viša.
Koristeći blagodati prilagodljive platforme Mfa (na koju se oslanjalo i prethodno izdanje), novi GLA je viši i širi. No, unatoč premisama koje ne idu u korist aerodinamike, Nijemci su uspjeli koeficijent otpora zraka (Cx) ograničiti na 0,28.
Uz nove forme, robusnost je naglašena kraćim prevjesima, okomitijom prednjom maskom i izraženijim lukovima blatobrana, ali i opremom. Offroad paket standardni je dio opreme na 4Matic verzijama.
Verzije s pogonom na sve kotače nude tri programa rada s različitom raspodjelom zakretnog momenta, a spomenuti Offroad paket uključuje posebnu regulaciju svjetlosnog snopa za terensku vožnju, prilagođenu grafiku na instrumentima i kontrolu brzine pri vožnji na kosinama.
Novi GLA naslijedio je svu tehnologiju kojom se diči A klasa poput multimedijalnog sustava MBux kojeg prate brojne mogućnosti povezivosti, informiranja i zabave, ali i posljednje sigurnosne sustave koji će prevenirati nezgode ili jednostavno olakšati parkiranje.
Istodobno dobio je ponešto od modela iz gornjeg razreda. Primjer je funkcija nazvana autopraonica, već predstavljena na modelu GLS.
Pritiskom na jedno dugme preklapaju se vanjska ogledala, zatvara se krovni otvor i bočni prozori, deaktivira senzor za kišu, a aktivira recikliranje zrake i prednja kamera kako bi se lakše orijentirali na ulasku u tunela autopraonice.
Interijer i oprema odražavaju sadržaj ostalih modela i obitelji A klase, a isto je najavljeno i za pogonske sustave. Tržišna utakmica otvorena je s benzinskim modelom GLA 200 koji na hrvatskom tržištu u osnovnoj izvedbi stoji 272.232 kn.
Za pogon koristi 1.3 turbo motor (163 KS i 250 Nm) i 7G-Dct mjenjačem, do 100 km/h stiže za 8,7 s i prosječno troši između 5,6 i 5,9 l/100 km.
Istodobno ponuđena je i paprena verzija AMG GLA 35 4Matic koja iz 2.0 turbo benzinca izvlači 306 KS i 400 Nm, a snagu na sva četiri kotača prenosi putem 8G-Dct mjenjača, do stotke stiže za 5,1 s, a troši 7,5 l/100 km.
Ukratko
Maska hladnjaka koja izgled mijenja ovisno o paketu opreme, postavljena je okomitije, prednja svjetla su elegantnija, a cijelom širinom odbojnik proteže se rešetka koja povezuje maglenke
Unutrašnjost je dramatično promijenjena. Uz kokpit s dva ekrana i touchpad na tunelu, iz vozačkog okruženja nestale su brojne klasične komande
Bočna linija bogatija je za još jednu staklenu površinu kojom je stanjen treći krovni nosač i poboljšana vidljivost
Prtljažnik je narastao tek 14 l, ali veći otvor vratiju s kojih je nestala kromirana letvica, kao i niži prag, olakšavaju utovar
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....