Stellantis i Factorial izvijestili su nas o najnovijim dostignućima u razvoju svojih solid state baterija. Poboljšavaju gustoću energije, autonomiju i obećavaju da će stići mnogo prije nego što se očekuje.
Prije nešto više od dvije godine rekli smo vam da su Stellantis i Factorial pokrenuli zajednički projekt suradnje kako bi solid-state baterije u električnim automobilima postale stvarnost. Navedeni projekt se nastavlja, a na sajmu CES ove godine u Las Vegasu Stellantis i Factorial medijima su otkrili status projekta.
Solid-state baterije postale su cilj svakog proizvođača električnih vozila na tržištu. To je zato što imaju potencijal omogućiti industriji da poduzme ultimativni korak u pogledu performansi, sigurnosti i troškova. Pojednostavljeno, ove ‘čudesne‘ baterije razlikuju se od litij-ionskih baterija s tekućim elektrolitom po tome što je vodljivi materijal čvrst, što nudi značajna poboljšanja u važnim aspektima kao što su autonomija, gustoća energije ili sigurnost.
Sve to znači da solid-state baterije još nisu postigle dovoljne performanse da bi bile konkurentna opcija na tržištu. A veliki proizvođači poput StoreDotya upozorili su: nitko ne očekuje da će doći do serijskih vozila do sljedećeg desetljeća. U tom kontekstu, ciljevi koje je udruga Factorial i Stellantis objavila čine se ambicioznima, čak i odvažnima.
Prototip solid-state baterije koju u budućnosti moraju nositi električni automobili četvrtog najvećeg proizvođača na svijetu trenutno ima kapacitet od 40 ampera (Ah), iako imaju potencijal doseći i do 100 Ah.
Prema Factorialu, ova baterija s krutim elektrolitom pružit će do 30% veću gustoću energije u usporedbi s konvencionalnim litijevim ćelijama, što će prema njezinim programerima postati 50% povećanje autonomije u usporedbi s trenutnim s manjom težinom i veličinom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....