SVJETSKA PREMIJERA

Spreman za natjecanja: Lancia je napravila svoj prvi reli auto nakon 30 godina pauze - Ypsilon Rally 4 HF

Lancia ne namjerava ponoviti ono što je napravila s modelima Delta Integrale. Ovo je više stroj za početnu razinu natjecanja

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

 Lancia Media

Lancia je jedno od najpoznatijih imena u reliju, ali već tri desetljeća službeno ne sudjeluje u automobilskom sportu. To se mijenja lansiranjem modela Ypsilon Rally 4 HF, namjenske trkaće inačice novog gradsko modela ukrašenog retro inspiriranom bojom.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

Knjiga narudžbi za novi reli automobil koji košta 74.500 eura otvorena je ovog tjedna, a kao što ste vjerojatno zaključili na temelju cijene, Lancia ne namjerava ponoviti ono što je napravila s modelima Delta Integrale, Delta S4, 037 ili Stratos. Ypsilon Rally 4 HF je više stroj za početnu razinu natjecanja.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

Iako nije namijenjen za naviše razine relija, razvijen je uz pomoć čovjeka koji jako dobro poznaje bivše Lancijine modele koji su osvajali svjetska prvenstva. Legenda talijanskog relija Miki Biasion, koji je osvojio Europsko prvenstvo u reliju 1983. u 037, te WRC 1988. i 1989. za upravljačem "Integralke", bio je u timu koji je stvarao reli verziju Ypsilona i cestovni sportski električni Ypsilon HF koji kreće u prodaju u Europi sljedećeg proljeća.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

Obje verzije imaju pogon na prednje kotače i temelje se na istoj platformi koja se nalazi u Peugeotu 208 i Opel Corsi, ali Rally 4 pokreće 1,2-litreni turbo motor koji razvija 212 KS, dok nadolazeći cestovni automobil pokreće električni motor s 280 KS, što ga čini najsnažnijim Stellantisovim malim automobilom.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

Benzinski reli auto šalje svoju snagu na prednje gume preko ručnog mjenjača s pet stupnjeva prijenosa i diferencijala s ograničenim proklizavanjem. Lancia nije otkrila nikakve podatke o performansama za trkaći model, ali tvrdi da će električni cestovni do 100 km/h ubrzati za 5,8 sekundi.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

Rally 4 je dobio ime po kategoriji u kojoj će se natjecati. Riječ je o klasi koja se vozi na relijima diljem svijeta i vrlo je popularna zbog niže cijene za natjecatelje. No Lancia također organizira Trofeo Lancia Rally kup, koji će se održati u sklopu šest utrka talijanskog reli prvenstva 2025. godine. Lancia pobjedniku jamči 300.000 eura nagrade i mjesto u službenom tvorničkom Ypsilon Rally 4 HF automobilu na Europskom reli prvenstvu 2026. godine.

image

Lancia Ypsilon Rally 4 HF

Lancia Media

“Ako ste kao dijete sanjali o stazi, sanjali ste o Ferrariju, ali ako ste sanjali da postanete reli vozač, sanjali ste o Lanciji,” rekao je Biasion na predstavljanju Rallyja 4. “Lancijino naslijeđe pobjeda i utrka se vratilo i sretan sam što sam dio toga.”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. listopad 2024 16:34