Automobilska industrija polako se prebacuje na električni pogon. Na tržištu se pojavljuje sve više električnih modela i plug-in hibrida, a čak i klasični benzinci i dizelaši sve više dobivaju električne sustave čime ih se svrstava u mild-hibride. Sve je to proces koji proizvođači moraju odraditi kako bi smanjili prosječnu emisiju CO2 što nalaže Europska komisija. S druge strane, što to znači za zaposlenike u autoindustriji? Kako prenosi Reuters, prema prvim procjenama, prelazak ne električna vozila mogao bi značiti otkaz za čak 400.000 radnika u Njemačkoj do 2030. godine prema procjeni Handelsblatta. Samo po pitanju proizvodnje klasičnih motora i mjenjača, oko 88 tisuća poslova bit će ugroženo. Naime, motori električnih automobila napravljeni su od manjeg broja komponenti i zahtijevaju manje održavanja, što će dovesti do prvih otpuštanja.
Uz to, proizvodnja će biti još naprednija i automatizacija će biti na novoj razini, pa će se broj potrebnih zaposlenika dodatno smanjiti. U 2018. godini je u njemačkoj auto industriji zabilježena brojka od 834.000 zaposlenih, što je najveća brojka od 1991. godine.
Ako tome pridodamo i globalni pad prodaje novih automobila, jasno je kako gore navedene brojke i nisu toliko nerealne...
Izvor: REUTERS
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....