Hoće li ove godine prvi put nakon 2008. biti održan Zagreb Auto Show? Na Velesajmu su ponosno najavili da su opet dobili certifikat OICA-e (međunarodno udruženje automobilskih sajmova) i da se salon obnavlja nakon pet godina suše. Međutim s obzirom na rekordno nisku prodaju automobila u 2013. godini (tek oko 28.000 novih vozila) i na visoku cijenu koju iziskuje izlaganje na takvoj priredbi, čini se da je sve pod velikim znakom upitnika. Već sada se zna da sigurno na ovogodišnjoj priredbi na Velesajmu neće izlagati 21 od 37 prisutnih automobilskih brendova u Hrvatskoj! A riječ je o zvučnim imenima koja zapravo privlače posjetitelje. Tako je već sada sigurno sljedeće: održi li se Auto Show, na njemu posjetitelji neće moći vidjeti novitete Mercedesa, BMW-a, Volva, Ferrarija, Maseratija, Jeepa, Toyote, Kie... Pitanje je može li se takvo krnje izdanje, gdje već sada gotovo dvije trećine brendova s hrvatskog tržišta neće biti prisutno, uopće nazvati povratkom Zagreb Auto Showa.
Trenutačno su svoj nastup potvrdili moćni uvoznici iz Porsche Croatije i francuski uvoznici. Dosad je bio običaj ako Porsche Croatia (nasljednik PZ Auta, zastupnika koncerna Volkswagen) negdje ide, da onda idu i ostali. Međutim, ovaj put je ispalo drukčije jer se uloženi novac teško može vratiti i samim time opravdati. Danas jednostavno nema mjesta za ulaganje u imidž, a upravo je to Zagreb Auto Show. Organizatori očekuju oko 150.000 posjetitelja, što je prilično optimistična brojka ako se zna da je rekord u zlatnim godinama bio 220.000 posjetitelja. Međutim, od onih koji će platiti ulaznicu, velika su većina, kako se to u žargonu kaže, 'šetači', dakle oni koji razgledavaju bez ikakve namjere da kupe automobil. To je recimo suprotno od sajma u Beogradu koji je ponajprije prodajnog karaktera. U Srbiji prodaja sasvim stane u mjesecu održavanja njihova showa i zatim eksplodira na samoj izložbi, gdje svaki izložak ima jasno izraženu cijenu i gdje je sve na prodaju.
Kome treba krnji show?
Definitivno se može postaviti pitanje treba li najmoćnijoj automobilskoj tvrtki u Hrvatskoj Porsche Croatiji praktično privatni show? Sigurno je da će u ovom krnjem izdanju (ako ne dođe do spektakularnog zaokreta, što je gotovo nemoguće jer su sve tvrtke već manje-više budžetirale svoju godinu) Zagreb Auto Show teško privući stotinjak tisuća posjetitelja koji će vidjeti relativno mali broj različitih modela i nema uopće mogućnosti usporedbe. Takav praktično road show nekoliko uvoznika može se organizirati u cijeloj Hrvatskoj za znatno manje novca i vjerojatno s većim efektom. Osim Porsche Croatije, pozitivan odgovor za nastup dali su i francuski uvoznici, sve redom filijale tvornica i tako su dobile financijsku potporu matičnih kuća za nastup. Renault-Nissan (uz Daciju) te Peugeot,Citroen, Mazda, Subaru i Mitsubishi vjerojatno ipak neće biti dovoljni mamac posjetiteljima jer, ponavljamo, 60 posto automobilskih brendova koji se prodaju na hrvatskom tržištu neće biti ujedno prisutni na Zagreb Auto Showu.
Danas je održan sastanak s potencijalnim izlagačima
Oni izlagači koji još nisu definitivno odustali od Zagreb Auto showa danas imaju sastanak s vodstvom Zagrebačkog Velesajma. Vjerojatno će neke stvari biti poznatije nakon njega, odnosno možda se već danas i sazna definitivna sudbina ovogodišnjeg izdanja. Međutim ako se i odluči da će se priredba održati ona će biti krnjeg izdanja jer praktično 2/3 brendova neće biti prisutno na Velesajmu pa se definitivno ne može govoriti o velikom povratku Zagreb Auto Showa. Teško da će takvom postavom izložbe biti zadovoljni posjetitelji, ali niti izlagači koji neće imati pravu konkurenciju.
Tko je kriv za krah Zagreb Auto Showa?
Krivnja definitivno leži u vodstvo koje je upravljalo sajmom 2009. godine kada je nastupila kriza. Nisu prepoznali taj trenutak nego su bahato ponudili tek simbolične popuste (od 4 posto) za avansno plaćanje. I jednom kada priredba nije održana postalo je jasno kako se bez nje može. A svijet će i dalje normalno ići dalje iako Zagreb ne bude na karti automobilskih sajmova jer trenutno postoje puno preći problemi od eventualno izgubljenog sajma. Danas je cijena nastupa na jednom takvom događaju jednostavno previsoka za uvoznike koji doslovno pokušavaju spasiti vlastitu glavu u ovim složenim uvjetima.
Prisutni
Audi, Citroën, Dacia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Škoda, Subaru, Volkswagen
Neće izlagati
Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Fiat, Ford, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mercedes, Mini, Ferrari, Maserati, Smart, SsangYong, Suzuki, Toyota, Volvo
Neodlučni
Honda, Hyundai, Opel
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....