Propisi o emisijama Euro 7 trebali bi stići na snagu 2025. godine, ali postoji sve veće protivljenje strogim propisima zbog čega bi mogli biti odgođeni ili revidirani. Ovog puta zabrinutost ne izazivaju posebne lobističke skupine ili proizvođači automobila, već značajan dio zemalja Europske unije koji vjeruju da su propisana ograničenja nerealna.
U ovom slučaju pozamašan dio znači osam zemalja, što čini gotovo trećinu od 27 članica EU. Reuters izvještava da su Francuska, Italija, Rumunjska, Bugarska, Poljska, Mađarska, Slovačka i Češka potpisale zajednički dokument protiveći se "svakim novim pravilima o emisiji ispušnih plinova", kao i novim strožim zahtjevima za testiranje automobila i kombija.
Pismo je poslano i drugim zemljama EU i čini se da ova inicijativa nije samo simbolična gesta. Prema Reutersu, ovih bi osam zemalja imalo dovoljno glasačke snage da blokiraju prijedlog. Ovo nije prvi put da čujemo protivljenje nadolazećim pravilima koja bi ionako stroge propise učinila još strožima.
U veljači je glavni izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares otvoreno izjavio kako misli da su propisi za motore s unutarnjim izgaranjem "beskorisni" i da će imati negativan utjecaj na industriju, dok ne čine nikakvu razliku za okoliš. Njegov argument nadalje je naveo da bi to bilo skupo za proizvođače automobila, preusmjeravajući sredstva od razvoja bez emisija u nove motore koji će biti dostupni tek nekoliko godina.
To bi dovelo do poskupljenja vozila s pogonom na unutarnje izgaranje, što bi dodatno opteretilo kupce. Volkswagen je ponudio sličan argument protiv standarda Euro 7 prije jedva dva mjeseca. Izvršni direktor VW osobnih automobila Thomas Schafer istaknuo je pomak prema elektrifikaciji, s velikom većinom nove VW proizvodnje koja bi trebala biti električna do 2030.
To bi ostavilo samo nekoliko godina za koje bi bili potrebni redizajnirani motori. To bi moglo podići cijene malih automobila kao što su VW Polo ili Škoda Fabia do točke kada ih kupci ne mogu priuštiti. U teoriji, u svakom slučaju.
Sve to dovodi do potpune zabrane motora s unutarnjim izgaranjem koja dolazi u Europu 2035. godine, gdje također ima protivljenja. Njemačka je predvodila još jednu skupinu zemalja – mnoge uključene u ovu najnoviju skupinu – koje se protive zabrani. Taj je potez doveo do toga da EU dublje pogleda u područje sintetičkih goriva, što bi moglo omogućiti da novi motori s unutarnjim izgaranjem žive i nakon 2035. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....