Odavno sanjate o užitku u vožnji s vjetrom u kosi i oduvijek ste si željeli priuštiti kakav kabriolet? No, novi su auti uvijek skupi, posebno oni sa sklopivim krovom. Ni s rabljenima situacija nije mnogo bolja: oni u dobrom stanju drže cijenu, a onima koje bi si čovjek možda i mogao priuštiti krov u najmanju ruku izgledaju loše.
Naime, platneni krov pod stalnim je udarom vremenskih (ne)prilika, pa često gubi boju i elastičnost, postaje sve krući i stišće se te postaje podložan pucanju. Popravak tako s vremenom postaje nužan, no, srećom, osim skupe zamjene originalnim dijelovima na raspolaganju vlasnicima kabrija su i specijalizirani majstori čiji je rad znatno povoljniji.
Prema riječima Anđelka Klapšeca iz specijalizirane zagrebačke Autotapetarije, koja se izradom takvih krovova bavi već više od 20 godina, najviše posla ima baš u ovo doba godine. Neke im mušterije, objašnjava, dolaze čim se pojave manja oštećenja, a neke tek kad im se krov u potpunosti raspadne i kad mu više nema spasa. Također, ima i onih koji jeftino kupe auto i nakon toga ga žele što bolje preprodati, pa im se zamjena krova čini kao logičan potez.
I jest, no valja znati da to za auto poput Punto kabrija novi krov stoji oko 5000 kuna, u što je uključeno krojenje i šivanje, demontažu i montažu te odgovarajući materijal, odnosno specijalna gumirana tkanina koja ne propušta vodu te je u nabavci prilično skupa (oko 700 kuna za četvorni metar). No, ona će kabriju udahnuti novi život za sljedećih nekoliko godina...
Ustvari svaki platneni krov treba mijenjati prije ili poslije te se jednostavno valja pomiriti s tim da je on zapravo tek još jedan od potrošnih dijelova auta, baš kao što su to i gume ili pločice. U prosjeku će izdržati desetak godina, pri čemu garažiranje i pažljivo rukovanje pomažu, no koliko god se trudili, zubu vremena ne može pobjeći - haba se baš kao i volan, mjenjač, plafon, sjedala i drugi tapecirani dijelovi unutrašnjosti...
Ovisno o tome o na kojem se točno modelu radi i što, izrada krova u prosjeku traje dan do dva. Za aute poput Punta, Golfa I, III i IV kabrio cijene se kreću od od 4500 do 5000 kuna, dok su, primjerice Porsche, BMW, Audi A4 ili TT i slični modeli nešto kompliciraniji te skuplji za popravak. Oni, naime, imaju drugačiji sustav izrade, s pravim staklom, a ne plastičnom prozirnom folijom, pa se u tim slučajevima krojenje krova obavlja u Zagrebu, ali se na spajanje sa staklom mora slati u Njemačku. Trošak pritom može doseći 10.000 kuna i više, no i to je znatno povoljnije, pa čak i dvostruko jeftinije od zamjene originalnim tvorničkim krovom. Stoga, trebate li popravak, obavezno prvo dovezite auto na pregled da majstor procijeniti koliko će to točno koštati...