Reparatura glave motora radi se zbog potrošenosti, velikog broja odveženih kilometara odnosno brojnih godina eksploatacije, ali i zbog moguće snažne havarije poput pucanja ili preskakanja remena. Kod pucanja remena, primjerice, u većini slučajeva dolazi do dodira odnosno udaranja klipa u ventil, savijanja ili pucanja ventila i oštećenja glave. Nerijetko to može izgledati jako loše, kao što smo imali prilike vidjeti na brojnim primjercima u specijaliziranoj radionici Očić u Zaboku, koja se reparaturama glava bavi od 1987. godine.
Kako nam je objasnio Mario Očić, njima na obradu uglavnom dolaze nerastavljeni sklopovi. U tom slučaju prvo se rastavljaju federi i kajlice na ventilima te se ventili vade van, a svi dijelovi zatim idu na čišćenje i pranje. Pritom kod novijih generacija automobila odnosno motora koji imaju povrat plinova zna biti problema s usisnim kanalima, jer se oni strašno začađe pa ih je jako teško očistiti. Nakon toga treba vidjeti kakve sve popravke treba napraviti na glavi i koji su sve dijelovi potrebni za to. Ova radionica, srećom, ima svoju trgovinu s dijelovima, a i ono što eventualno nemaju, mogu nabaviti u istom danu.
Ako je glava polomljena, kao na 2.5-litrenom Fordovom motoru čiju smo obradu imali prilike vidjeti, ona ide na navarivanje. Pritom je posao lakši ili teži, ovisno o osnovnom materijalu glave. Za razliku od aluminija, s kojim u pravilu nema problema, glave od sivog lijeva znaju biti vrlo problematične i nerijetko se zna dogoditi da ih se ne može popraviti.
Nakon zavarivanja glava se priprema za ugradnju novih dosjeda ventila, pa je obavezno odraditi i ispitivanje pod pritiskom: zatvaraju se vodeni kanali i u njih se tlači zrak te se cijela glava uranja u vruću vodu, koja simulira radnu temperaturu u motoru. Ako negdje postoji neka greška, na tom će se mjestu pojaviti mjehurići zraka.
Što se tiče vremena koje je potrebno utrošiti da bi se obavila reparatura glave, Očić kaže da ono zavisi o konkretnom primjerku. Najjednostavnije radove obavljaju za nekoliko sati, a zahtjevniji popravaci mogu potrajati i do tri dana. No kad se posao obavi, ako se glava kompletno uređuje, uz nju dolazi i jamstvo u trajanju od 10 mjeseci.
Na pitanje koliko novca će vlasnik vozila pritom utrošiti odgovor nije jednoznačan već ovisi o brojnim faktorima. Cijene zahvata tako, počevši od poravnavanja glave, startaju na 100 kuna, a u slučaju najzahtjevnijih popravaka, ovisno o vrsti motora, potrebnim dijelovima i zahvatima, mogu ići i do 2000 kuna. Ove se brojke, odnose na osobna vozila, dok za teretni program one mogu biti i veće...