MENADŽERI RADE KRUGOVE

ŠEFOVI AUTOINDUSTRIJE U LISICAMA: pao i Gospodar prstenova, no to je tek početak

Spremanjem Stadlera iza rešetaka njemački tužitelji pokazali su da u aferi Dieselgate nitko nije nedodirljiv te jasno dali do znanja da ne žele razotkriti samo direktne izvršitelje, nego i naredbodavce cijele prevare
 Profimedia, Zuma Press - Archives

Odjeknulo je to sredinom prošlog mjeseca Njemačkom poput bombe - Rupert Stadler, izvršni direktor tvrtke Audi, uhićen je u svom domu u Ingolstadtu i nakon pretresa kuće odveden u pritvor u kojem je do daljnjeg i zadržan zbog opasnosti da bi mogao pokušati prikriti dokaze i utjecati na svjedoke u istrazi vezanoj za Dieselgate. Aferi koja je izbila još 2015., kad su američki istražitelji razotkrili prevaru i od Volkswagena iznudili priznanje da je gotovo 600.000 Volkswagena, Audija i Porschea koje su prodali u SAD-u imalo softver koji je lažirao rezultate testova za emisiju štetnih plinova. Zbog tog skandala bez posla je ostao i veliki šef koncerna Martin Winterkorn (doduše uz masnu otpremninu), a na njegovo je mjesto postavljen navodno besprijekorno čisti Matthias Müller koji o prevari ništa nije znao.

MUNICH, GERMANY - MARCH 29:  Martin Winterkorn (L), Chairman of German carmaker Volkswagen AG talks to Rupert Stadler, CEO of Audi AG prior to the Bundesliga match between FC Bayern Muenchen and 1899 Hoffenheim at Allianz Arena on March 29, 2014 in Munich, Germany.  (Photo by Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)
Bongarts/Getty Images

Financijski je afera VW dosad jako skupo stajala, no to očito ni izdaleka nije kraj priče. U SAD-u su uz već uhićene i osuđene Jamesa Roberta Lianga i Olivera Schmidta, prvo podignute optužnice protiv Zacchea Giovanni Pamia, Heinz-Jakoba Neussera, Jensa Hadlera, Richarda Dorenkampa, Bernda Gottweisa i Jürgena Petera, a 3. svibnja ove godine i protiv Winterkorna. Za svima njima izdane su i međunarodne tjeralice, no kako Njemačka ne izručuje svoje državljane, sigurni su sve dok ne krenu putovati preko granice. Odnosno, sigurni u odnosu na američke tužitelje, jer ih država ovaj put očito nema namjeru zaštititi i od vlastitih, što sad potvrđuje i slučaj Stadler.

PARIS, FRANCE - SEPTEMBER 29: CEO of Audi Rupert Stadler delivers a speech during the press preview of the Paris Motor Show at Paris Expo Porte de Versailles on September 29, 2016 in Paris, France. From 1 to 16 October 2016, the 'Mondial de l'automobile' presents to the public the new cars of the largest automobile brands in the world. (Photo by Vincent Isore/IP3/Getty Images)
Getty Images

Naime, samo tužiteljstvo u Braunschweigu trenutno provodi četiri kaznena postupka protiv sadašnjih i bivših menadžera koncerna, sveukupno više od 40 osoba, uključujući Winterkorna te trenutne šefove uprave i nadzornog odbora VW-a Hansa Dietera Poetscha i Herberta Diessa. Tužiteljstvo u Münchenu, koje je iza rešetki smjestilo Stadlera, istražuju 20 sadašnjih i bivših zaposlenika Audija, a ne miruju ni tužitelji u Stuttgartu za koje se smatra da uz Wolfganga Hatza i druge Porscheove šefove na puškometu ima čak i Müllera. Jer, čini se da je sve počelo baš u Ingolstadtu, jer su softver za varanje koji je korišten od 2008. do 2015. zapravo projektirali Audijevi inženjeri, i to još 1999. A, zgodno se prisjetiti da je baš u devedesetima Winterkorn u Audi doveo i na važne pozicije u razvoju proizvoda postavio baš “ništa nisam znao” Müllera, a potom i “nisam ništa kriv” Stadlera...

Njemačka kancelarka Angela Merkel lani je pred parlamentarnom komisijom izjavila da sama nije do javnog izbijanja skandala znala da VW vara i laže, ali svoje automobilske menadžere ipak štiti slično kao i BiH Zdravka Mamića - ni jednog jedinog nema namjeru izručiti Amerikancima

Rupert Stadler postao je šef Audija 2007., a uz sve funkcije u Audiju sjedi i u upravnom odboru VW koncerna, nadzornom odboru Porschea, savjetodavnom odboru Bayerische Landesbank i nadzornom odboru kluba Bayern

TOP 5 DOSAD UHAPŠENIH MULJATORA

James R. Liang Jedan od tvoraca softvera za varanje

Od 2008. radio u Testnom centru VW-a u Americi, gdje se, da izbjegne eventualnu maksimalnu kaznu od 200 godina zatvora pristao izjasniti krivim i surađivati s istražiteljima te u kolovozu 2017. osuđen na 40 mjeseci zatvora i novčanu kaznu od 200.000 dolara.

Oliver Schmidt Bivši šef VW-a za okoliš u SAD

Uhapšen na aerodromu u Miamiju u siječnju 2017. kad se s obitelji vraćao s odmora na Kubi i Floridi. Prvo nijekao,a potom priznao krivnju da izbjegne mogućih 169 godina zatvora. U prosincu 2017. osuđen na 7 godina zatvora i novčanu kaznu od 400.000 dolara.

Zaccheo G. Pamio Sitni igrač, ali i veliki svjedok

Zbog Dieselgatea otjeran iz Audija u kojem je radio na razvoju motora, a kad se radi toga krenuo žaliti sudu Audi ga je utišao sa 1,5 milijuna eura. Uhapšen je u Njemačkoj u srpnju 2017., ali i krajem godine pušten iz pritvora jer tamo očito lijepo pjevao.

Wolfgang Hatz Motore smišljao i u Audiju i Porscheu

NEW YORK - OCTOBER 06: Wolfgang Hatz  Head of engine development Audi AG attends the Audi Mileage Marathon Kick Off Coast to Coast Rally at Tavern on the Green on October 6, 2008 in New York City.  (Photo by Joe Kohen/WireImage for Audi of America)  *** Local Caption ***

Otac Porschea 918 Spyder i 919 Hybrid uhapšen je u Njemačkoj u rujnu 2017.godine, a premda od suda traži da ga se pusti na slobodu uz jamčevinu, još uvijek je u pritvoru i to u zatvoru Stadelheim, adresi na kojoj već četiri godine stanuje i Josip Perković.

Jörg Kerner Još jedan koji sumnje skreće prema Audiju

Voditelj razvoja pogonskih agregata u Audijevom sestrinskom brandu Porscheu uhapšen je u Njemačkoj u travnju ove godine i baš kao i kolega mu Hatz još uvijek je u pritvoru jer sud smatra da i kod njega postoji veliki rizik da bi u protivnom pokušao pobjeći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 16:12