"Kineska oluja" prijeti europskom sektoru električnih vozila - rekao je Reutersu predsjednik Renaulta Jean-Dominique Senard, jer azijska supersila dominira ključnim sirovinama za proizvodnju baterija za automobile s nultom emisijom.
Nedavna odluka Kine da ograniči izvoz dvaju metala - galija i germanija - koji se koriste u poluvodičima i električnim vozilima trebala bi upozoriti europske čelnike jer se Europa previše oslanjanja na Kinu i potrebu za izgradnjom skupog opskrbnog lanca, rekao je Senard.
"Kad govorim o kineskoj oluji, govorim o današnjem snažnom pritisku vezanom uz uvoz kineskih (električnih) vozila u Europu", rekao je Senard.
"Sposobni smo proizvoditi električna vozila, ali borimo se da osiguramo sigurnost naših zaliha", rekao je Senard i dodao da su kineska industrija električnih vozila i opskrbni lanac sirovina rezultat godina ulaganja.
Kineska izvozna ograničenja eskaliraju u tehnološki rat sa SAD-om, potencijalno uzrokujući više poremećaja u globalnim opskrbnim lancima.
Europa se nalazi usred svađe, što ju tjera da traži alternative za najgore scenarije.
"Ako dođe do stvarne geopolitičke krize, šteta za tvornice baterija koje pokreću isključivo proizvodi koji dolaze izvana bit će ogromna! To je problem".
Razvoj alternativnih goriva - poput sintetičkih e-goriva i vodika - bio bi ključan u slučaju iznenadne nestašice baterija zbog nestašice sirovina, rekao je Senard.
"Zbog toga tražimo alternative kako bi izbjegli paraliziranje zemlje ako nam, primjerice, ponestane baterija".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....