Čelnik Volkswagenovog odjela za osobne automobile vjeruje da bi proizvodnja baterijskih ćelija u Europi mogla postati neodrživa ako se cijene energije ne počnu kontrolirati.
Razlog: dugogodišnja energetska (i još uvijek aktualna) ovisnost o Rusiji i neslaganje vlada zemalja EU i Bruxellesa oko konsenzusa.
Sankcije Rusiji tako bi sada mogle presuditi brojnim industrijama u Europi, posebno automobilskoj. Nesigurnost po pitanju opskrbe energenata odbacuju ulagače, a i sami europski proizvođači gledaju gdje bi drugdje proizvodili automobile.
Tako recimo gigant Stellantis razmatra hoće li proizvoditi električna vozila u Indiji za izvoz u Europu jer bi tako iskoristili nisku cijenu rada u toj zemlji, kako je izjavio izvršni direktor Carlos Tavares.
"Zasad Europa nije u mogućnosti proizvesti pristupačna električna vozila, tako da bi velika prilika za Indiju bila da može proizvoditi i izvoziti manje električne automobile po pristupačnoj cijeni", rekao je Tavares za Reuters. "To je ono što smjeramo, ali nije još odlučeno."
Sada je o sličnoj temi u podužem postu koji je podijelio na LinkedInu, progovorio izvršni direktor Thomas Schäfer i upozorio da Njemačka i Europska unija brzo gube atraktivnost i konkurentnost u usporedbi sa SAD-om, Kanadom, Kinom, jugoistočnom Azijom i regijama diljem sjeverne Afrike.
“Europa nije cjenovno konkurentna u mnogim područjima”, napisao je Schäfer. “Posebno kada je riječ o troškovima struje i plina, sve više gubimo vezu. Ako ne uspijemo brzo i pouzdano smanjiti cijene energije u Njemačkoj i Europi, ulaganja u energetski intenzivnu proizvodnju ili u nove tvornice baterijskih ćelija u Njemačkoj i EU bit će praktički nemoguća. Stvaranje vrijednosti na ovom području odvijat će se negdje drugdje.”
Schäfer se poslužio primjerom američkog Zakona o smanjenju inflacije, napomenuvši da on nudi “poduzećima vrlo atraktivne poticaje za ulaganja u nove pogone i proizvodnju”. Usporedbe radi, kaže kako se diljem Europske unije "pridržavaju zastarjelih i birokratskih državnih pravila".
"Nemamo vremena za gubljenje", dodao je. “EU hitno treba nove instrumente kako bi spriječila puzajuću deindustrijalizaciju i kako bi Europa ostala atraktivna kao mjesto za buduće tehnologije i radna mjesta.”
Volkswagen zato namjerava pokrenuti šest tvornica baterija u Europi do 2030. putem svoje tvrtke za proizvodnju baterija PowerCo. Tvrtka je u srpnju otvorila svoju glavnu tvornicu u Njemačkoj i potpisala 3 milijarde eura zajedničko ulaganje s Umicoreom za proizvodnju katodnog materijala.
Ostale tvornice baterija koje je osnovao VW uključivat će dvije u Švedskoj, treću u Francuskoj, Španjolskoj ili Portugalu koja će se otvoriti 2026., te jednu u Poljskoj, Slovačkoj ili Češkoj koja će se otvoriti 2027.
Proizvođač automobila ne samo da ulaže značajna tvornička ulaganja u Europi, već će također uložiti 400 milijuna eura (477 milijuna dolara) do 2025. u proširenje infrastrukture za punjenje električnih vozila diljem kontinenta. U konačnici se nada da će do 2030. godine proizvesti 26 milijuna potpuno električnih vozila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....