Ne nasjedajte na bajke o prljavom gorivu. Kao i na priče da se sada kontrolira nešto što se nije provjeravalo godinama... Ministarstvo gospodarstva time zapravo nastoji sebe prikazati kao velikog borca za prava vozača te opravdati plaćanje nekih pola milijuna kuna za uzorkovanje i analizu goriva u akciji Oktan, što bi bilo teško da je s gorivom baš sve u najboljem redu...
Više tako treba vjerovati analizama u sklopu godišnjeg Programa praćenja kvalitete tekućih naftnih goriva, koje su samo u 2014. već više od 400 puta pokazale da točimo gorivo EU standarda. A u posljednje tri godine takvih je uzorkovanja i analiza bilo više od 1500... Osim toga, ako neke značajke kvalitete nisu unutar strogih graničnih vrijednosti nego neznatno odstupaju to ne znači da je gorivo prljavo, odnosno da na bilo koji način može štetiti motoru.
Takve nijanse teško je utvrditi čak i u laboratoriju, pa se baš zato kod mjerenja filtrabilnosti, oko koje se diglo toliko buke, tolerira odstupanje od 1,3 stupnja. Pa tako ispada da je uredan i uzorak koji se zamrzava i nešto ispod -14 stupnjeva, a ne mora biti točno -15 stupnjeva, koliko je propisano... Stoga, ne nasjedajte na senzacionalističke napise o prljavom gorivu u Hrvatskoj i sijanje straha među vozačima, a sve o ovoj temi potražite u novom broju Auto kluba u prodaji na svim kioscima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....