Automobilska industrija morat će smanjiti masu baterija električnih automobila za 50 posto u sljedećih 10 godina kako bi elektrifikacija imala ekološki značaj, izjavio je u srijedu čelnik Stellantisa Carlos Tavares.
Izvršni direktor Stellantisa je na Forumu o slobodi mobilnosti rekao da je za izradu baterije za električno vozilo s "pristojnim dometom" od 400 kilometara danas potrebno u prosjeku oko 500 kilograma dodatnih sirovina u usporedbi s tradicionalnim automobilom.
"Mislim da to nema smisla sa stajališta zaštite okoliša...", oštar je bio je Tavares.
Izvršni direktor Stellantisa rekao je da automobilska industrija, temeljena na novoj znanosti, mora postići "proboj" u pogledu gustoće energije u baterijama.
"Mislim da to dolazi. Mislim da ćemo tijekom sljedećeg desetljeća moći smanjiti težinu baterije za 50 posto, čime ćemo za 50 postio smanjiti upotrebu dodatnih sirovina u usporedbi s konvencionalnim vozilom", rekao je Tavares.
Dodao je da bi to također pomoglo u rješavanju problema nedostatka litija, ključnog elementa u većini današnjih baterija.
Forum o slobodi mobilnosti koji je u srijedu održao svoju drugu godišnju sjednicu osnovao je Stellantis nakon što je krajem 2022. godine odlučio napustiti europsku automobilsku udrugu ACEA. Forum je osmišljen za promicanje rasprava o problemima i trendovima mobilnosti i njene implikacije na globalno zatopljenje.
Tijekom foruma Tavares je također rekao da ne vidi vodik kao održivu alternativnu tehnologiju za sadašnju masovnu mobilnost zbog "nebesko visokih" troškova njegove proizvodnje, čak i pod pretpostavkom da je energija koja se koristi za proizvodnju vodika čista.
"Bojim se da će cjenovna pristupačnost za sada biti glavna prepreka za vodik. U bliskoj budućnosti, to će možda biti rješenje za flote velikih korporacija, ali sigurno ne za normalne građane", rekao je Tavares.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....