Službene statistike o prodaji novih automobila na hrvatskom tržištu koje je objavila agencija Promocija Plus pokazuju kako je tržište u padu u odnosu na prošlu godinu. Do kraja lipnja u Hrvatskoj je registrirano 23.535 novih automobila što je oko 10 posto manje nego prošle godine.
U lipnju, koji je tradicionalno jedan od najboljih mjeseci za prodaju, ove je godine registrirano 5116 novih automobila što je čak 26 posto manje u odnosu na isti mjesec prošle godine. Ovi rezultati jasno ukazuju na krizu u auto industriji. No ona nije toliko izazvana inflacijom i strahom od ekonomske krize, koliko činjenicom da auta jednostavno nema.
Kriza s čipovima, problemi u opskrbnim lancima i u transportu te rat u Ukrajini bacili su industriju na koljena te je globalna proizvodnja znatno smanjena, a neki modeli privremeno potpuno povučeni iz proizvodnje. Rezultat toga su ogromne liste čekanja. Rok isporuke od čak 20 mjeseci nije rijetkost kod nekih modela.
U prvih pola godine u Hrvatskoj najviše je registrirano novih Volkswagena (2396 automobila i 10,18 posto tržišnog udjela). Druga je Kia kojoj je to najbolji polugodišnji rezultat u hrvatskoj povijesti. Registrirano je 2275 automobila. Treća je Škoda s 2060 automobila, a top 5 kompletiraju Dacia i Opel.
Najuspješnija premium marka je Audi na devetom mjestu, Mercedes je 14., a BMW 15. Od "egzotičnih" marki najbolje je prošao Porsche na 23. mjestu sa 130 registriranih automobila. Prošlogodišnji hit Tesla je tek na 29. mjestu.
Možda najzanimljiviji podatak je da se netko u Hrvatskoj počastio i novim Bugattijem koji je registriran tijekom lipnja. Također tu je i jedan registrirani Rimac! Od superautomobila tijekom godine registriran je i jedan Ferrari, jedan Lamborghini te čak pet Bentleya.
Najuspješniji model u prvoj polovici godine je Dacia Duster (892) ispred Škode Octavie (806) i Dacie Sandero (749). U top 5 su još Kia Stonic i Opel Crossland. Najuspješniji VW je T-Roc na šestom mjestu. Golfa nema ni među 20 najprodavanijih, a većina auta u top 20 su SUV-ovi, što potvrđuje njihovu dominaciju.
Benzin je i dalje prva pogonska opcija s 53 posto tržišnog udjela. Hibridi su prestigli dizelaše: njih je registrirano 21 posto, a modela s dizelskim motorom manje od 19 posto. Udio auta s pogonom na plin je 4,8 posto, a električnih automobila dva posto.
Čak 48 posto od ukupnog broja registrirano je u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, a slijedi Splitsko-dalmatinska županija s 8 posto te Primorsko-goranska sa sedam posto.
Prodaja po markama:
1. Volkswagen 2396 10,18%
2. Kia 2275 9,67%
3 Škoda 2060 8,75%
4 Dacia 1900 8,07%
5 Opel 1770 7,52%
6 Toyota 1556 6,61%
7 Hyundai 1273 5,41%
8 Renault 1233 5,24%
9 Audi 935 3,97%
10 Ford 835 3,55%
11 Suzuki 792 3,37%
12 Peugeot 762 3,24%
13 Mazda 750 3,19%
14 Mercedes 637 2,71%
15 BMW 600 2,55%
16 Seat 588 2,50%
17 Citroen 509 2,16%
18 Fiat 505 2,15%
19 Nissan 497 2,11%
20 Jeep 446 1,90%
21 Cupra 297 1,26%
22 Volvo 275 1,17%
23 Porsche 130 0,55%
24 Land Rover 94 0,40%
25 Honda 66 0,28%
26 Mini 62 0,26%
27 Mitsubishi 62 0,26%
28 Jaguar 54 0,23%
29 Tesla 39 0,17%
30 DS 34 0,14%
31 Lexus 20 0,08%
32 Lancia 19 0,08%
33 Alfa Romeo 14 0,06%
34 MG 12 0,05%
34 Subaru 12 0,05%
36 Smart 11 0,05%
37 Bentley 5 0,02%
38 Dongfeng 4 0,02%
39 Bugatti 1 0,00%
39 Ferrari 1 0,00%
39 Lamborghini 1 0,00%
39 Lotus 1 0,00%
39 Rimac 1 0,00%
Prodaja po modelima:
1 Dacia Duster 892 3,79%
2 Škoda Octavia 806 3,42%
3 Dacia Sandero 749 3,18%
4 Kia Stonic 701 2,98%
5 Opel Crossland 568 2,41%
6 Volkswagen T-Roc 548 2,33%
7 Kia XCeed 516 2,19%
8 Opel Mokka 498 2,12%
9 Kia Ceed 475 2,02%
10 Volkswagen T-Cross 466 1,98%
11 Hyundai Tucson 465 1,98%
12 Volkswagen Taigo 454 1,93%
13 Opel Corsa 450 1,91%
14 Renault Captur 424 1,80%
15 Toyota Yaris 411 1,75%
16 Renault Clio 392 1,67%
17 Suzuki SX4 386 1,64%
18 Jeep Compass 345 1,47%
18 Toyota Corolla 345 1,47%
20 Škoda Kodiaq 336 1,43%
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....