BRZO I EFIKASNO

Revolucija na vidiku? Švicarski startup razvio bateriju koja se puni za samo 72 sekunde

U Morandu tvrde da ovaj način punjenja osim brzine jamči i duži životni vijek i održiviju strukturu od litij-ionskih baterija

EV na punjaču, ilustracija

Dugotrajno punjenje baterija današnjih električnih automobila velik je izazov u prelasku na elektromobilnost pa smo tako nedavno pisali o tehnologiji NASA-e razvijene za misije na Mjesec i Mars koja može napuniti električno vozilo za samo pet minuta "hlađenjem" topline koju stvara vodič kroz koji prolazi struja.

Sada bi pak švicarski startup Morand specijaliziran za tehnologije koje se primjenjuju na mobilnost mogao vlastitom inovacijom okončati jedan od glavnih nedostataka današnjih električnih automobila - dugotrajno punjenje baterija.

Bateriji s njihovom tehnologijom punjenja, naime, treba samo 72 sekunde da se napuni do 80 posto. Tehnologiju su osmislili inženjeri s iskustvom u Formuli 1 i Svjetskom prvenstvu na utrkama izdržljivosti te moguće, razvili bateriju koja bi mogla okrenuti mobilnost budućnosti. Nova tehnologija hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora.

Prosječni spremnik benzina napuni za dvije minute, a novom električnom hibridnom baterijskom sustavu "eTechnology" dovoljno je tek malo više od polovice tog vremena za punjenje, što je izuzetno.

Usto, u Morandu tvrde da ovaj način punjenja jamči i bitno duži životni vijek od litij-ionskih baterija koje obično podnose između 3000 i 5000 ciklusa punjenja, a kakve pokreću većinu današnjih električnih vozila.

Testovi su pokazali da nova tehnologija može za manje od dvije minute napuniti tri modula od 400 V i 2,4 kWh svaki do 900 ampera i 360 kW (98 posto u 120 sekundi i 100 posto za 2,5 minute).

Još jedna prednost Marondove baterije je sigurnost. Švicarski startup je, naime, učinio puno kao bi unaprijedio taj aspekt budući da su baterije električnih automobila relativno sklone zapaljenju. Stoga sustav uključuje i vatrogasno rješenje koje trajno sprječava širenje vatre izvan vozila.

Na koncu, značajnim smanjenjem količine skupih i onečišćujućih materijala, kao što su litij i kobalt, te oslanjanjem na aluminij, grafen i ugljik, njihova je baterija jeftinija i manje štetna za okoliš u procesu proizvodnje.

Nedostatak bi mogla biti jedino činjenica da se navedena vremena punjenja ne odnose na veće pakete baterija iznad 100 kWh koje se koriste u kapacitetnijim električnim vozilima većeg dometa...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 13:22