Na nedavnoj skupštini dioničara Groupe Renault u Parizu njezin je izvršni direktor Luca de Meo najavio skoro tvorničko ograničenje maksimalne brzine za sve buduće tvrtkine modele.
"Brzina će na svim našim automobilima biti ograničena na 180 km/h", rekao je tom prilikom talijanski poduzetnik koji je na čelo Renaulta stigao lani u srpnju.
De Meo je najavio i da će prvi model opremljen novim elektroničkim uređajem koji limitira maksimalnu brzinu biti već serijska izvedba koncepta Renault Mégane eVision, odnosno model Renault Mégane E najavljen za iduću, 2022. godinu. Štoviše, na njemu će blokada biti još ekstremnija, odnosno bit će namještena na 160 km/h.
Osim uređajem koji će blokirati maksimalnu brzinu (i neće se moći odblokirati), taj električni SUV bit će i prvi Renault opremljen još jednim ograničavajućim sustavom - automatskim sustavom kontrole brzine nazvan Safety Coach - aktivnim graničnikom brzine koji će prema zadanim postavkama poštivati ograničenja brzine prema prometnim znakovima i podacima o geolokaciji, uzimati u obzir profil ceste, primjerice opasne zavoje, vremenske uvjete...
De Meo tvrdi kako su ga na ove poteze navele statistike po kojima je brzina još uvijek odgovorna za trećinu svih prometnih nesreća s fatalnim ishodom, pa se nada da će njezino ograničavanje znatno pomoći u povećanju sigurnosti na cestama.
Nadalje, što je Renault razvio od dizelskih motora, razvio je, više neće ulagati u takve motore, već će aktualne unaprjeđivati do razine koliko to bude moguće po pitanju ekoloških normi.
Izvršni direktor De Meo potvrdio je i da više neće ulagati novac u razvoj dizelskih motora nove generacije, a znači li to da Renaultovi dizeli neće postojati u eri Euro 7, tek ćemo vidjeti. Međutim, vidjevši kako potražnja za hibridnim i električnim automobilima u Europi nadmašuje dizel, nećemo se iznenaditi ako dizel Renaulti nestanu s tržišta 2025. godine.
Doduše, već sad je u mnogim modelima dizel već ukinut, a čak je i Dacia počela odbacivati dizelaše kod svoje najnovije generacije modela u Europi. I to bez obzira na to što generalno dizelski motori obično imaju niže emisije CO2 od odgovarajućeg benzinskog motora.
S najnovijim Euro 6D standardima emisija na Starom, emisije NOx gotovo su jednake - 0,06 grama po kilometru za benzinske motore i 0,08 g/km za dizelske motore. No, možda je već kasno za spas dizelskog motora kojeg napuštaju brojni proizvođači.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....