Zaboravite na sve dosadašnje rekorde Ringa, ovo je novo najbolje vrijeme koje vjerojatno jako dugo nitko neće skinuti! Pet minuta i 19,55 sekundi pokazala je štoperica u trenutku kada je Timo Bernhard u Porscheu 919 Hybrid Evo na 20,832 kilometara dugoj stazi Nordschleife na Nürburgringu prošao kroz cilj. To je rezultiralo prosječnom brzinom od 233,8 km/h na stazi koju vozači, inženjeri i entuzijasti u jednakoj mjeri smatraju najzahtjevnijom na svijetu. Kako je izgledala vožnja pogledajte u impresivnom videu:
S Porscheom 919 Hybrid Evo Bernhard je nadmašio rekord u jednom krugu koji je nekoć postavio Stefan Bellof sa svojih 51,58 sekundi. Punih 35 godina i 31 dan Bellofov je rekord od 6:11,13 minuta bio nedodirljiv. Njemački vozač iz Gießena svoj je rekord odvozio 28. svibnja 1983. godine u 620 KS snažnom Rothmans Porsche 956 C na treningu za 1000 kilometara dugu utrku izdržljivosti na WEC prvenstvu. Njegova prosječna brzina također je iznosila više od 200 km/h. S ponosom i olakšanjem Timo Bernhard, peterostruki sveukupni pobjednik 24 sata Nürburgringa, dvostruki pobjednik Le Mansa i aktualni svjetski prvak u utrkama izdržljivosti s Porsche 919 Hybrid, se izvukao iz uskog kokpita Le Mans prototipa.
„Ovo je nevjerojatan trenutak za mene i za cijeli tim – program 919 je kao šlag na torti. Model Evo bio je savršeno pripremljen i dao sam najbolje od sebe što sam mogao u tom krugu. Zahvaljujući aerodinamičnom downforceu u nekim dijelovima nisam mogao ni zamisliti da mogu ostati pri punom gasu. Dosta dobro poznajem Nordschleife. Ali danas sam je upoznao na drugi način“, rekao je 37-godišnjak iz njemačkog Bruchmühlbach-Miesau.
U tom kontekstu htio bih se zahvaliti i timu s Nürburgringa. Porsche njeguje dugotrajan i intenzivan odnos s ‘Ringom’. Pokušaji postizanja rekorda bili bi nezamislivi bez tako visokoprofesionalnog potpornog sustava na stazi. Za pripremu rekordnog vozila 919 Evo polazište je bilo vozilo sa svjetskog prvenstva iz 2017. godine. Dodatne razvojne stavke su se pripremale posebno za Svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti 2018., ali nakon povlačenja krajem 2017. još nisu imale priliku nastupiti. Pored toga izvedeno je nekoliko aerodinamičkih modifikacija. Kod Porschea 919 Hybrid Evo cjelokupni hardver pogonskog sklopa ostao je nepromijenjen. 919 pokreću kompaktni dvolitreni turbo V4 cilindarski motor i dva sustava za povrat energije – energija kočnica na prednjoj osovini u kombinaciji s energijom ispušnog trakta. Motor s unutarnjim izgaranjem pokreće stražnju osovinu, dok električni motor pokreće prednju osovinu kako bi se ubrzalo vozilo pogonom na sva četiri kotača. U isto vrijeme rekuperira energiju iz ispušnog sustava koja bi u protivnom neiskorišteno završila u atmosferi. Električna energija dobivena s prednje osovine i ispušnog sustava privremeno se pohranjuje u tekućinom hlađenoj litij-ionskoj bateriji. Oslobođen svih ograničenja, opremljen ažuriranim softverom ali koristeći regularno gorivo za utrke (E20, sadržavajući 20 posto etanola) Evo verzija postiže 720 KS.
Budući da je količina energije koja je mogla biti iskorištena iz dva sustava povrata bila ograničena i po pitanju količine električnih megadžula po krugu, sustav je ostao na razini ispod svog pravog potencijala. Uz dostupnost sada punog potencijala, snaga električnog motora porasla je za 10 posto s 400 na 440 KS.
Inženjeri su oslobodili i aerodinamičnost modela 919 Evo od svih ograničenja. Novi i veći prednji difuzor izjednačava novo i vrlo veliko stražnje krilo, a oboje aktivno raspolažu sustavima za smanjenje otpora zraku (drag-reduction-system, DRS). Hidraulički aktivirani sustavi obrezuju stražnji rub prednjeg difuzora i otvaraju raspor između glavne razine stražnjeg krila i poklopca kako bi se smanjio otpor zraku. U svakom slučaju, impresivan pothvat i kapa dolje za Porsche!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....