MANJE ZAGRIJAVANJE

Razvijena bijela boja koja reflektira sunčevu toplinu, a mogla biti korisna i na automobilima

Kao razvoj starije formulacije, boja se sada može nanijeti dovoljno tanko da bude korisna u automobilskoj industriji

Maserati lakirnica

 Maserati

Novo istraživanje sa Sveučilišta Purdue pomoglo je u razvoju bijele boje koja ima sunčevu refleksiju od 97,9 posto, što može pomoći da predmeti obojeni njome budu hladniji. Kao razvoj starije formulacije, boja se sada može nanijeti dovoljno tanko da bude korisna u automobilskoj, zrakoplovnoj i drugim industrijama.

Tim je najavio raniju iteraciju svoje visoko reflektirajuće boje 2021. godine, ali je u to vrijeme boju trebalo nanijeti u sloju debljine 400 mikrona.

Za usporedbu, debljina boje na prosječnom automobilu kreće se između 100-180 mikrona. Iako je bila sposobna reflektirati 98,1 posto sunčeve svjetlosti, hladeći unutrašnjost površina obojenih njome za više od 4,5°C ispod temperature okoline, boja je bila preteška za primjene gdje se cijeni lakoća, poput automobila.

image

Boja koja reflektira sunčevu toplinu

Purdue

“Kontaktirali su me svi, od proizvođača svemirskih letjelica preko arhitekata do tvrtki koje proizvode odjeću i obuću”, rekao je Xiulin Ruan, profesor strojarstva i razvojni programer boje. “Uglavnom su imali dva pitanja: gdje to mogu kupiti i možete li to učiniti tanjim?”

Tako su Ruan i njegov tim počeli eksperimentirati s materijalima i došli do svoje najnovije formulacije koja uključuje heksagonalni borov nitrid kao pigment. Tvar se inače koristi u mazivima, ali omogućuje boji da postigne gotovo istu refleksiju kao i originalna boja, dok je u sloju debljine 150 mikrona.

Nova formulacija je impresivna ne samo zato što heksagonalni oblik bora pomaže u raspršivanju svjetlosti, već zato što također uključuje šupljine ispunjene zrakom koje pomažu u daljnjem smanjenju težine boje. Prema timu, novi recept teži 80 posto manje od originala dok reflektira 99,79 posto više topline.

image

BMW lakirnica

BMW

"Ova mala težina otvara vrata svim vrstama primjena", rekao je George Chiu, profesor strojarstva u Purdueu. “Sada ova boja ima potencijal za hlađenje vanjskih dijelova zrakoplova, automobila ili vlakova. Zrakoplov koji stoji na pisti vrućeg ljetnog dana neće morati toliko pokretati klima uređaj da rashladi unutrašnjost, čime se štedi velika količina energije".

Prema riječima tima, boja je posebno korisna jer za razliku od drugih lokalnih metoda hlađenja, poput klima uređaja, nakon što se nanese, njezina upotreba ne emitira stakleničke plinove. Boja zrači sunčevu energiju u duboki svemir, što zapravo znači da odbacuje toplinu s planeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 11:11