2011.-2015.

RABLJENI: HONDA CIVIC Odolijeva torturi fotoreportera

Premda joj zbog anemičnosti 1,4-litrenog motora naši fotoreporteri doslovno vade mast svakodnevno već pet godina, Civic stoički trpi torturu i opravdava tradiciju izdržljivog i pouzdanog kompakta

Honda Civic debitirala je daleke 1972., a kompaktni hatchback s prednjim pogonom bio je prvi japanac koji je uspješno konkurirao europskim modelima na njihovom tržištu. Više od 20 godina bio je najprodavaniji Hondin model koji je udario temelje reputaciji kvalitetnog, štedljivog i pouzdanog automobila.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Prošle godine stigla je nova, deseta generacija, a mi smo temeljitom pregledu podvrgnuli prethodnu, devetu generaciju. I nismo trebali puno tražiti, jer je jedan takav Civic na službenoj dužnosti unutar naše izdavačke kuće još od 2011., a koriste ga fotoreporteri naše agencije. U pet godina prešao je više od 180.000 kilometara i pritom živio pod posebnom torturom s obzirom da ga za potrebe posla koristi dvadesetak vozača.

A kako na reporterske zadatke u pravilu treba žuriti, nitko ga u vožnji ne štedi. Usprkos tome, voditelj voznog parka kaže da s njima nije bilo nikakvih problema. Svakih 20.000 kilometara odlazi na redoviti servis, koji nije ni pretjerano skup, i nikada nikog nije ostavio na cesti. Zbog relativno male snage i česte žurbe, vozači ga često tjeraju u visoke okretaje što rezultira nešto većom potrošnjom goriva, ali i ulja, ali nikakvih većih kvarova zapravo na njemu nije bilo, što samo dokazuje izdržljivost Civica.

Za razliku od prijašnjih generacija Civica, koji su uvodili i revolucionarne tehnologije poput sustava varijabilnog upravljanja ventilima VTEC, Honda na ovom modelu nije eksperimentirala s tehnikom – svi motori su poznati, provjereni, dugovječni i nisu skloni kvarovima. Civic ih je u devetoj generaciji nudio tri – dva benzinca i jednog dizelaša, izuzmemo li hibridnu limuzinu – a najbolji od njih je bez sumnje dizelaš.

Premda puno skuplji u startu, najštedljiviji je u ponudi, ali uz to je uglađen i tih. U vožnji se doima i snažnijim od deklariranih 150 KS, ravnomjerno vuče u svim okretajima, pa s mjesta do 100 km/h stiže za respektabilnih 10,5 sekundi. Superioran je benzincima s obzirom da je 140 KS snažan 1,8-litreni prilično rastrošan, a 1,4-litreni anemičan. Sasvim netipično za japance, kod Civica s takvim motorom 1.4, kakav i koriste naši fotoreporteri, zna doći do hrđanja ispušnog sustava i pojačanog trošenja diskova.

Tijekom godina, Civic zna pokazati i tragove hrđe na rubovima blatobrana, no ništa od toga nije slučaj kod našeg relativno mladog, tek pet godina starog primjerka. Zbog pucanja zaštitnih, odbojnih guma na amortizerima upućena je servisna nota, a 2006. godine je opozivom riješen problem kvarova na servoupravljaču.

Dizelski motori znaju imati problema sa zatezačem klinastog remena, pa na to treba obratiti pažnju da ne bi došlo do zaribavanja motora i skupog popravka. Treba se čuvati i sudara, jer popravak limarije može biti vrlo skup.

UKRATKO:

- Pametan sustav preklapanja sjedala čini Hondu Civic malim čudom prostranosti, a u prtljažnik stane, za ovu klasu, impresivnih 485 litara

- Ručica mjenjača Civica je brza i precizna, a iako ju treba dosta koristiti ni nakon više od 180.000 km ne pokazuje znakove trošenja. Isto je i sa sportski profiliranim sjedalima

- Unutrašnjost Civica devete generacije možda je kontroverzno dizajnirana kao i vanjština uostalom, ali na ergonomiju nema nikakvih prigovora

- I instrumentna ploča je vrlo moderna i dizajnirana kao u kakvoj videoigri. Središnji instrument tu je brojač okretaja motora, kojeg treba vrtjeti zbog relativno skromnih 100 KS

- Premda je u pet godina već prešao 180.000 km po hrvatskim cestama, s ovjesom dosad nije bilo nikakvih problema

- Neobično dizajniran stražnji kraj s trokutastim ispušnim cijevima kao iz Zvjezdanih staza možda izgleda futuristički, ali ne osigurava najbolju preglednost

- Četverocilindrašu obujma 1,4 litre sa 100 KS fali ponešto snage tako da je veći 1,8-litreni motor sa 140 KS zapravo idealna mjera za Civic

1.4 i-VTEC

TEHNIČKI PODACI:

Godište 2011.

Cijena 75.000 kuna

Kilometraža 181.500 km

Motor benzinski

Obujam 1339 cm

Snaga 73 kW/100 KS 6000/min

Moment 127 Nm 4000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 424,5x176,5x146 cm

Međuosovinski razmak 262 cm

Dimenzije guma 205/55 R16

Težina 1165 kilograma

Prtljažnik 485 litara

Brzina 177 km/h

0-100 km/h 13 sekundi

Potrošnja 5,9 l/100 km

C02 ispuh 135 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 22:27