U Europskom parlamentu se sprema svađa oko budućnosti motora s unutarnjim izgaranjem. Dok neki vjeruju da bi e-goriva trebala biti izuzeta iz nadolazeće zabrane za vozila koja emitiraju CO2, kritičari tvrde da bi ih njihova energetski intenzivna proizvodnja mogla učiniti skupljima i štetnijima nego što su korisni za okoliš.
Nedavna studija Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT) sugerira da bi e-goriva mogla koštati do 2,80 eura po litri ili ekvivalentno 11,52 dolara (10,82 eura) po galonu prema trenutnom tečaju. To je otprilike 50 posto skuplje od današnje cijene benzina u Njemačkoj, izvještava Transport & Environment.
To bi značilo da bi potrošače punjenje spremnika od 75 litara koštalo 210 eura. Ovdje je posebno istaknut primjer Cayennea, jer proizvođači vrhunskih automobila, posebice Porsche i Ferrari, pokušavaju ugraditi sintetička goriva u planove Europske unije za budućnost.
Kritičari tvrde da ih ogromna količina energije koja se troši na proizvodnju e-goriva, kao i potreba za uvozom iz inozemstva, čini preskupom za svakodnevne vozače. Što znači, vjerojatno bi bili od pomoći samo bogatim ljudima koji žele nastaviti voziti automobile visokih performansi.
To potkopava jednu od predloženih prednosti e-goriva: dekarbonizaciju postojeće flote vozila s unutarnjim izgaranjem. Ako bi se tehnologija koristila kao zaustavna praznina, mogla bi pomoći u smanjenju emisija vozila koja su već na cestama i koja će se nastaviti koristiti nekoliko godina nakon uvođenja novih pravila EU-a.
Njihovo tretiranje kao održive alternative električnim vozilima i njihovo uključivanje u europsko zakonodavstvo moglo bi u konačnici izbaciti iz kolosijeka ekološke ciljeve kontinenta. Ublažavanjem pravila prijevoza na kontinentu, e-goriva bi u konačnici mogla produljiti vrijeme u kojem se nafta koristi za napajanje europske flote.
Sve za tehnologiju koja zagađuje više od električnih vozila, čak i u idealnim okolnostima. Iako e-goriva štede emisije, u usporedbi s tradicionalnim plinom i dizelom, njihova uporaba u motorima s unutarnjim izgaranjem još uvijek dovodi do stvaranja CO2 i drugih kancerogenih čestica, poput NO2.
"U konačnici, e-goriva neće biti ništa više od nišnog rješenja za vozače Porschea", rekao je Alex Keynes, voditelj čistih vozila u Transport & Environment.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....