Nakon što se već tjednima šuška o ovom spajanju, danas je to napokon potvrđeno. Kako piše Reuters, PSA grupa pristala je platiti 2,2 milijarde eura za Opel (i Vauxhall), čime ova grupacija postaje druga u Europi s tržišnim udjelom od 16,4 %, odmah nakon VW grupe koja ima udio od 24,1 % prema podacima iz 2016. godine. Polovicu iznosa ove transakcije PSA grupa je platila u gotovini i vrijednosnim papirima, dok će se ostatak namiriti uz posredovanje financijskih institucija.
General Motors, dosadašnji vlasnik Opela, odlučio se na ovaj potez nakon što su od 2009. godine nanizali 9 milijardi eura gubitaka. Plan PSA grupe je vratiti Opel i britanski Vauxhall u profitabilne brendove s maržom profita od 2 posto u sljedeće 3 godine, dok do 2026. godine planiraju tu brojku podići na 6 posto. Kako? Poznato je da Opel i PSA grupa već dijele dio tehnologije (primjerice Opelov novi crossover Crossland X napravljen je u partnerstvu s Peugeotom i Citroenom te vozi na platformi 2008) te će prema njihovim izračunima na temelju spajanja tehnologije ostvariti uštedu od čak 1,7 milijardi eura. Upravo zbog dijeljenja tehnologije, pretpostavlja se kako će doći do otpuštanja radnika, pa čak i gašenja određenih proizvodnih pogona, no predsjednik uprave PSA grupe, Carlos Tavares uvjerava kako do toga neće doći. U svakom slučaju, pred PSA grupom je prilično zahtjevan zadatak.
IZVOR: Reuters, Bloomberg
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....