Proizvođači električnih vozila neumorno teže povećanju dosega svojih modela, vjerujući kako je autonomija ključ uspjeha. No, iskustva pokazuju drugačiju sliku - za većinu vozača, velik doseg nije presudan.
Dok se tržište natječe tko će ponuditi električni automobil s mogućnošću putovanja do 1000 kilometara bez potrebe za dopunjavanjem, stvarnost mnogih korisnika otkriva skromnije potrebe. Usprkos impresivnom napretku tehnologije, gdje dometi već premašuju 500 kilometara, prosječne dnevne potrebe vozača rijetko prelaze 100 kilometara.
A ta težnja ka sve većem dometu ne dolazi bez posljedica. Želja za povećanjem autonomije vozila rezultirala je većim, težim i skupljim modelima, čineći ih nedostupnima širokom krugu potrošača. Pritom, studije, poput one koju je proveo Recurrent analizirajući navike 18.000 američkih vozača, ukazuju na to da većina vozača električnih vozila prelazi između 30 i 70 kilometara dnevno, koristeći tek mali dio raspoloživog dosega baterije.
Zanimljivo je da su navike vozača tradicionalnih vozila slične, s prosječnom dnevnom kilometražom od oko 60 kilometara, sugerirajući da anksioznost vezana za domet možda nije opravdana. Stoga se postavlja pitanje: trebamo li doista velik domet?
Ključno je brže punjenje i dostupnost punjača. Brzina punjenja tako izlazi kao ključan faktor u promicanju praktičnosti električnih vozila, potencijalno rješavajući jedan od glavnih izazova - vrijeme čekanja. Fokus na brže punjenje mogao bi značajno poboljšati prihvaćenost električnih vozila, omogućavajući korisnicima da lakše upravljaju većim dometima kada je to stvarno potrebno.
Umjesto jednostranog fokusa na maksimalni domet, proizvođači bi trebali težiti ravnoteži između dometа, veličine, težine i cijene vozila, kako bi zadovoljili stvarne potrebe većine korisnika. Također, važno je raditi na edukaciji javnosti o realnim potrebama za dometom, s ciljem smanjenja nepotrebnih strahova i poticanja šireg prihvaćanja električnih vozila.
S obzirom na sve, pravo pitanje možda nije koliko daleko električni automobili mogu ići, već kako možemo optimalno iskoristiti tehnologiju koja nam je na raspolaganju, usmjeravajući je prema stvarnim potrebama i navikama korisnika.
Ići dalje ili puniti brže? S bržim punjenjem i više dostupnih punjača nitko ne bi imao problem ni na putovanjima na godišnji ako mu EV ima samo 300 km dometa. Takvi bi auti s manjim baterijama koje se brzo pune, lakši i jeftiniji, sigurno potaknuli bržu elektrifikaciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....