sunovrat elektrifikacije

Prodaja električnih auta u Njemačkoj u siječnju pala za čak 55 posto, porasla dizelašima i benzincima

Pad prodaje započeo je još u prosincu za zapadnoeuropska tržišta, jer postoji temeljni problem koji pridonosi tom trendu

Električni automobili, ilustracija

 Profimedia

Već se upalio alarm: u usporedbi s prosincem 2023., prodaja novih električnih vozila u siječnju u Njemačkoj je pala je za 54,9 posto, dok je prodaja plug-in hibrida pala za 19,6 posto. S druge strane, tržište vozila s unutarnjim izgaranjem zabilježila su rast: benzinci +9,1 posto, a dizelaši +9,5 posto.

Unatoč blagom oporavku prodaje vozila s unutarnjim izgaranjem, tržište automobila generalno je palo je za 11,7 posto u usporedbi s prosincem 2023., prema Auto Business Insightu. Iako je iznenadni prestanak poticaja za kupnju električnih auta definitivno pridonio padu prodaje električnih vozila, to nije jedini razlog generalnog smanjenja prodaje.

image

Punjenje električnih automobila

Profimedia

Pad prodaje započeo je još u prosincu, potičući stručnjake poput Constantina Galla, upravnog partnera u EY-u za zapadnoeuropska tržišta, da sugeriraju da postoje temeljni problemi koji pridonose tom trendu.

"Gospodarska slabost, visoki troškovi financiranja i značajne geopolitičke napetosti dovode do slabije kupnje novih auta kod privatnih osoba i tvrtki", izjavio je Gall za Wall Street Journal. Iako priznaje da će nedostatak poticaja za električne aute i plug-in hibride biti izazov za proizvođače automobila, dodaje da će "sve u svemu, 2024. vjerojatno biti teška godina za automobilsku industriju."

Ovo otvara rat cijena u Njemačkoj, gdje su tvrtke poput VW-a, Tesle i kineskog BYD-a najavile sniženje cijena električnih modela. S obzirom na trenutno generalne loše izglede njemačkog gospodarstva, analitičari predviđaju da će se snižavanje cijena nastaviti i u 2024.

image

Električni automobili, ilustracija

Profimedia

Njemačko udruženje automobilske industrije, VDA, predviđa rast od 2 posto na globalnom tržištu osobnih automobila u 2024., dosegnuvši 77,4 milijuna automobila, što je gotovo na razini od 78,8 milijuna, što su brojke prije pandemije.

Međutim, udruženje predviđa smanjenje njemačkog tržišta automobila za 1 posto iste godine, s padom prodaje na 2,82 milijuna automobila, što je 25 posto manje u odnosu na razine prije pandemije, navodi Reuters. Konkretno, predviđa se pad prodaje električnih vozila za oko 9 posto u nadolazećoj godini, unatoč porastu proizvodnje od 19 posto.

Srećom, Njemačka je i dalje jedan od najvećih svjetskih izvoznika automobila, što bi moglo pružiti olakšanje proizvođačima automobila usred izazovnih okolnosti za industriju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 20:37