PRIJETI RASPAD SUSTAVA

Preokret? Ništa od zabrane benzinaca i dizelaša: ‘Kinezi imaju sve za tranziciju, mi nemamo ništa‘

Europa pokušava postati globalna sila na području baterija, ali postoji niz problema...

Električni automobil, ilustracija

 CROPIX

Europa je nedavno objavila totalni rat vozilima koja koriste motore s unutarnjim izgaranjem, no jedinstvo unutar Europske unije na klimavim je nogama.

U moru negativnih rekacija, prošloga je tjedna upućena nova otrovna strelica prema Europskom parlamentu.

Anna Moskwa, poljska ministrica energetike i zaštite okoliša, rekla je da će se Poljska žaliti na odluku o ukidanju motora s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine i pokušati je poništiti na Europskom sudu pravde.

‘Nadam se da će nam se pridružiti i druge zemlje iz Europske unije‘ - rekla je Moskwa.

image

Prodajni salon (ilustracija)

Darko Tomaš/CROPIX

Nakon Poljske, stigao je i novi udarac ambicijama Europske unije i to s adrese Europskog revizorskog suda (ECA).

To europsko tijelo u najnovijem je izvještaju navelo probleme s kojima će se Europa uskoro suočiti.

Izvješće upozorava da Europska unija neće uspjeti ispuniti klimatske ciljeve jer se ti napori uvelike oslanjaju na prihvaćanje električnih vozila na baterije koje se sastoje od ‘koktela raznoraznih sirovina‘.

Tih sirovina, prema izvješću, u Europi nema dovoljno.

image

Proizvodnja baterije za električni automobil

Profimedia

‘Europa želi postati globalna sila na području baterija kako bi osigurala svoj ekonomski suverenitet, ali hoće li u tome uspjeti?

Izgledi nisu dobri‘ - rekla je Annemie Turtelboom - koja je potpisuje izvješće.

"Suočavamo se s rizikom da će Europska unija smanjiti svoje ciljeve emisija za 2035. godinu ili da će taj cilj postići putem uvezenih baterija. Druga varijanta jako bi naštetila europskoj industriji, a cijene uvoza iz trećih zemalja bile bi previsoke‘ - kaže Turtelboom.

Opskrba Europske unije sirovinama jako je koncentrirana u nekoliko zemalja s geopolitičkim rizicima, a to bi moglo dovesti do nestašica. Za pet ključnih materijala, ovisnost Europe iznosila je u prosjeku 78 posto - stoji u priopćenju.

image

Tvornica električnih automobila (ilustracija)

AFP

"EU ne smije završiti u istoj ovisnoj poziciji s baterijama kao što je bila u slučaju s prirodnim plinom iz Rusije", zaključuje Turtelboom.

Ovisnost o Kini uništila bi europske ciljeve proizvodnje baterija

Veliki je problem što je Kina najveći proizvođač baterija za električne automobile na svijetu, jer čini čak 76 posto ukupne svjetske proizvodnje u usporedbi s malih sedam posto u Europi.

Kina također ima jednu od najvećih rezervi sirovina.

Rezerve ima i Europa, no u izvješću stoji da bi bilo potrebno između 12 i 16 godina da se odgovori na izazov koji planira Europska komisija.

S time na umu, kontroverzna mjera o zabrani benzinaca i dizelaša potpuno je neizvediva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 03:02