Europski parlament prošlog je četvrtka odobrio uvođenje jednodnevnih vinjeta koje se temelje na udaljenosti, odnosno stvarno prijeđenim kilometrima. Zastupnici su dali zeleno svjetlo sporazumu s vladama EU o definiranju naknada koje države članice mogu nametnuti kamionima, autobusima, kombijima i osobnim automobilima koji koriste prometnice transeuropske mreže.
Cilj novih pravila je čišći transport, odnosno kažnjavanje vozača koji više zagađuju, a glavna 'meta' su kamioni i autobusi. Dakle, veća emisija CO2 znači i veću cijenu vinjete, dok će hibridnim, a posebno električnim vozilima naknade biti znatno smanjene.
Prema novim pravilima, vinjete će vrijediti jedan, sedam ili deset dana.
Države članice imat će dvije godine da se pripreme za primjenu novih pravila. Međutim, države će i dalje moći zadržati svoje vinjete za određene dijelove ove mreže, ako mogu dokazati da bi novi način naplate bio nesrazmjeran očekivanom prihodu.
Talijanski zastupnik u parlamentu Giuseppe Ferrandino najavio je nove standarde u prometu: - Jako sam zadovoljan što ćemo uvesti jednodnevne vinjete za sva vozila u prometu. One će putnicima u tranzitu omogućiti da plate poštenu cijenu za svoje putovanje'.
Važno je napomenuti da Europski parlament neće prisiliti države članice da naplaćuju vinjete po emisiji CO2 na njihovim cestama, no ako se države odluče na to, morat će slijediti pravila EU.
To znači da se odluka Europskog parlamenta smatra preporukom koju svaka država članica može prihvatiti ili odbaciti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....