Rat sankcijama izazvao je velike turbulencije na globalnom autotržištu. Dok Europi prijeti kolaps zbog nedostatka sirovina iz Rusije, najveći ruski proizvođač automobila AvtoVAZ ima problema s osnovnim sigurnosnim sustavima.
Kako bi izbjegli potpuno zatvaranje tvornica, AvtoVAZ će kupcima nuditi automobile bez zračnih jastuka, ABS i ESP sustava te mnogih drugih elemenata koji bi trebali biti dio serijske opreme.
Neće biti ni baznog sustava mobilne komunikacije i satelitske lokacije ERA-GLONASS, a ekološka razina s norme Euro 5 bit će spuštena na Euro 2.
Premijera automobila bez elektronike najavljena je za ovaj mjesec i uključuje modele Lada Granta, Niva i Vesta.
AvtoVAZ-ov povratak u prošlost samo je dio velike priče u kojoj Renault traži način kako izaći iz Rusije.
Francuski proizvođač trenutno ima 68 posto vlasništva nad ruskom kompanijom u kojoj je zaposleno 45.000 radnika.
Prvotni plan da se napravi prijenos vlasništva na drugog dioničara (Rostec State Corporation) je propao jer je ta ruska partnerska tvrtka također pod sankcijama.
Kako navodi AutomotiveNews, Renaultu je nakon domaćeg, rusko tržište daleko najvažnije. Vlasničkim udjelom Francuzi kontroliraju otprilike 30 posto tržišta u zemlji gdje ostvaruju čak deset posto ukupnih prihoda kompanije.
Francuska vlada ima 15 posto udjela u Renaultu, no predsjednik Emmanuel Macron izjavio je da će podržati svaku odluku kompanije, uz napomenu da treba pripaziti na 'reputacijski imidž'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....